والمارت به‌دنبال استخدام مدیر محصول برای هدایت استراتژی ارز دیجیتال

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اَبَرشرکت والمارت، غول خرده‌فروشی در آمریکا، قدمی جدی در راه ارز دیجیتال برمی‌دارد و در حال تکمیل تیم توسعه خود است.
تبلیغات

دفتر اصلی شرکت والمارت در آرکانزاس میزبان مدیر محصول آینده و پروژه ارز دیجیتال این شرکت خواهد بود. والمارت، غول خرده‌فروشی آمریکای‌شمالی، در حال جست‌وجو برای استخدام کارشناسی زبده و باتجربه در حوزه رمزارز است که استراتژی پروژه ارز دیجیتال و مسیر دستیابی به محصول نهایی را بتواند توسعه دهد.

والمارت در فهرست ویژگی‌های موردنیاز برای این شغل گفته است به‌دنبال کسی می‌گردد که سابقه مدیریت و توسعه کسب‌وکارهای مشابه را در کارنامه داشته و حداقل دَه سال در حوزه مدیریت محصول یا برنامه و تجاری‌سازی محصول برپایه فناوری فعالیت کرده باشد. گزینه ایدئال برای این موقعیت شغلی تجربه و تخصص کافی در ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مرتبط با بلاک چین و آگاهی کافی از اکوسیستم رمزارز و بازی‌گردانان اصلی این حوزه باید داشته باشد.

والمارت سرنخ‌هایی از هدف نهایی استراتژی ارز دیجیتال آینده خود نشان می‌دهد که تمرکزش روی «ارائه مجموعه‌ای از گزینه‌های پرداخت مختلف برای مشتریان» است. آگوست ۲۰۱۹ (مرداد ۱۳۹۸)، والمارت پتنتی برای ارز دیجیتالی با پشتوانه دلار ایالات متحده برپایه بلاک چین ثبت کرد که در آن زمان، مشابه پیشنهاد اولیه فیسبوک برای راه‌اندازی Libra بود.

امسال والمارت روی پروژه فین‌تک (Fintech) با نام Hazel سرمایه‌گذاری کرد که طبق گزارش‌ها، می‌تواند گستره وسیعی از خدمات مالی را به‌صورت یکپارچه در نخستین سوپراپلیکیشن موبایلی ارائه کند.

مدیر محصول رمزارز آینده والمارت در دفتر رسمی این شرکت در شهر Bentonville در ایالت آرکانزاس مستقر خواهد شد. علاوه‌براین، وظایف مهمش برای توسعه و هدایت استراتژی کلی رمزارز عبارت است از: نیازهای مشتریان را شناسایی کند، آن‌ها را با اصول الزامات محصول (Product Requirements) تفسیر کند، با شرکت‌های سرآمد ارائه‌کننده محصول یا فناوری یا طراحی مشابه همکاری کند، به نقشه راه تدوین‌شده برای محصول کریپتو متعهد بماند، پیشبرد اجرای پروژه را در اولویت قرار دهد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با کریپتو و همکاری را شناسایی کند.

والمارت در میان شرکت‌های بزرگ آمریکای‌شمالی به‌دنبال ایجاد ارز دیجیتال تنها نیست و چندین شرکت دیگر نیز برای ادغام ارز دیجیتال درون استراتژی تجارت الکترونیک و گسترش کسب‌وکارشان به این سمت‌وسو تلاش می‌کنند. فوریه سال جاری (زمستان ۱۳۹۹)، آمازون برای استخدام مدیر حوزه ارز دیجیتال در کشور مکزیک آگهی داد که نشان می‌دهد ایجاد خدمات پرداخت ازطریق ارز دیجیتال برای خرید در این پلتفرم در دستورکار مدیران قرار گرفته است.

والمارت علاوه‌بر حرکت آهسته به‌سمت ارائه خدمات ارز دیجیتال، پروژه‌های مرتبط با بلاک چین دیگری نیز دردست اجرا و راه‌اندازی دارد که از این فناوری برای برنامه‌هایی در زمینه مدیریت زنجیره تأمین و بازار مشتریان و لوازم هوشمند بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات