گوگل برنامه‌هایی برای احداث مرکز سخت‌افزاری جدید در سیلیکون ولی دارد

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
براساس گزارش‌ها، گوگل قصد دارد برای محصولات سخت‌افزاری خود پردیس جدید در سیلیکون ولی بنا کند و تا‌به‌حال حدود ۳۸۹ میلیون دلار برای خرید زمین‌های آن هزینه کرده است.
تبلیغات

به‌گزارش CNBC، گوگل برنامه‌هایی برای راه‌اندازی مرکزی جدید در سیلیکون ولی دارد تا آن را به برخی از محصولات سخت‌افزاری خود اختصاص دهد. درواقع، این شرکت زمین‌هایی در نواحی شمالی شهر سن‌خوزه در استان کالیفرنیا خریده است که ارزش آن‌ها چیزی حدود ۳۹۰ میلیون دلار قلمداد می‌شود و قرار است شامل یک مرکز تحقیق و توسعه (R&D) باشد.

این پردیس جدید میدپوینت (Midpoint) نام دارد و بین دفتر مرکزی فعلی گوگل در مانتین‌ویو و پردیس سن‌خوزه قرار دارد. میدپوینت پنج ساختمان اداری خواهد داشت که با یک پل پیاده‌رو به‌هم متصل خواهند شد. این پنج ساختمان در مجاورت سه ساختمان صنعتی قرار می‌گیرند که مرکز سخت‌افزاری شرکت و میزبان محصولاتی همچون خانواده Nest خواهد بود. مدارک مرتبط نشان می‌دهند که گوگل برنامه‌ریزی برای احداث این مرکز را از سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است.

با اینکه گوگل هنوز دراین‌باره اظهارنظر نکرده است، با‌توجه‌به برنامه‌های اخیر این شرکت، احداث یک پردیس سخت‌افزاری چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. چندی پیش، ریک استرلاه، مدیر سخت‌افزاری گوگل، بیان کرده بود که آن‌ها آماده‌اند برای دراختیارگرفتن سهمی از بازار سخت‌افزار اقدام کنند. استرلاه در جریان انتشار تصاویر رسمی سری پیکسل ۶ نیز اعلام کرد که گوگل تراشه تنسور را به‌صورت اختصاصی برای این سری در دست ساخت دارد تا بتواند امکانات و قابلیت‌های مدنظرش را به‌صورت سفارشی‌سازی‌شده به گوشی‌های پیکسل بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات