کاهش بی‌سابقه درآمد هواوی در نیمه اول سال ۲۰۲۱

دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت دو سال از شروع تحریم‌های دونالد ترامپ علیه هواوی، این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۱ کاهش درآمد بی‌سابقه ۲۹ درصدی تجربه کرده است.
تبلیغات

 بیش از دو سال پیش، دولت دونالد ترامپ هواوی را وارد لیست سیاه تحریمهای خود کرد و  حالا این شرکت پیامدهای تحریمها را بیش از پیش احساس میکند. بر اساس گزارش رویترز، درآمد نیمه اول سال ۲۰۲۱ هواوی خبر از بدتر شدن اوضاع میدهد و با کاهش بیسابقه ۲۹ درصدی مواجه شده است. از سوی دیگر، بلومبرگ با استفاده از نمودارها و آمارهای ارائهشده تخمین میزند که درآمد هواوی در سهماهه گذشته کاهش ۳۸ درصدی تجربه کرده و به ۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

طبق گزارش رویترز، درآمد کل هواوی در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ برابر با ۳۲۰ میلیارد یوان چین (۴۹٫۵۶ میلیارد دلار) بوده است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، گروه محصولات مصرفی هواوی که زمانی نیمی از کسب‌و‌کار این شرکت را تشکیل می‌داد و شامل گوشی هوشمند هم می‌شود، با سقوط ۴۷ درصدی درآمد مواجه شده و حدود ۲۱ میلیارد دلار به دست آورده است.

البته به خاطر بهبودهایی که در حوزه بهرهوری داده شده است، حاشیه سود این شرکت افزایش اندک ۰٫۶ درصدی نشان میدهد و به ۹٫۸ درصد (۴٫۸ میلیارد دلار) رسیده است.

مدیر دورهای هواوی، اریک ژو، در بیانیهای در مورد وضعیت هواوی میگوید:

هدف ما بقا و دستیابی به عملکرد پایدار است. با وجود کاهش درآمد در بخش تجارت محصولات مصرفی که به خاطر عوامل بیرونی به وقوع پیوسته است، مطمئن هستیم بخش‌های دیگر تجارتمان به رشد پایدار خود ادامه خواهند داد.

در واقع، هواوی اندک‌اندک با پیامدهای قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان صنعت و امنیت ایالات متحده در سال ۲۰۱۹، دستوپنجه نرم میکند. این شرکت در سهماهه آخر سال ۲۰۲۰ با اولین روند کاهش درآمد تاریخ خود مواجه و مجبور به واگذاری برند آنر شد تا این برند از تحریمها در امان بماند.

علاوه بر اینکه هواوی جایگاه برترین تأمینکننده گوشیهای همراه در اروپا را از دست داده، بلکه برای اولین بار در ۷ سال گذشته، در بازارهای داخلی هم وضعیت مناسبی ندارد و خود را در میان ۵ برند برتر تأمین‌کننده گوشی چین نمیبیند.

البته هواوی هنوز به بخش‌هایی همچون گروه تجاری سازمانی خود امیدوار است. در واقع این بخش توانسته با افزایش ۱۸ درصدی درآمد در نیمه اول امسال، ۶٫۶ میلیارد دلار نصیب شرکت چینی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات