بلومبرگ: تیم کوک هشتمین مدیر پردرآمد ایالات متحده محسوب می‌شود

پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق آمار منتشرشده، تیم کوک با درآمد ۲۶۵ میلیون دلار، در رتبه‌بندی مدیران پردرآمد ایالات متحده به رده‌ی هشتم سقوط کرده است.
تبلیغات

به گزارش اپلاینسایدر و با استناد به رتبه‌بندی بلومبرگ، تیم کوک، مدیرعامل اپل، همچنان در جمع ۱۰ مدیر برتر ایالت متحده آمریکا از لحاظ درآمد قرار دارد. بر اساس آمار بلومبرگ، کوک در سال گذشته میلادی حدود ۲۶۵ میلیون دلار درآمد داشته که در حدود ۲۵۰ میلیون دلار آن جوایز سهام بوده است. درواقع مدت‌ها است که بیشتر درآمد کوک را پاداش‌های مربوط به سهام تشکیل می‌دهد. کوک همچنین ۳ میلیون دلار حقوق، بیش از ۱۰ میلیون دلار پاداش و حدود یک میلیون دلار حق سنوات دریافت کرده است. بااین‌حال، مدیرعامل کوپرتینویی‌ها در فهرست پردرآمدترین مدیران اجرایی ایالت متحده آمریکا، نسبت به سال ۲۰۱۹ چند پله سقوط کرده است. در سال ۲۰۱۹ کوک با حق‌الزحمه ۱۳۳٫۷ میلیون دلار پس از ایلان ماسک به‌عنوان دومین مدیر پردرآمد آمریکا شناخته می‌شد.

در رتبه‌بندی جدید بلومبرگ، ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، مجدداً با حق‌الزحمه سرسام‌آور ۶٫۷ میلیارد دلار جایگاه نخست را از آن خود کرده است و در جایگاه دوم مایک پیکوش، مدیرعامل Oak Street Health، با حدود ۵۶۸ میلیون دلار درآمد قرار دارد. مدیران ارشد GoodRx Holdings ،Open-door Technologies و Palantir Technologies تا جایگاه ششم را تصاحب کرده‌اند و جفری پرایس، دومین نماینده‌ی اک (əʊk) استریت هلث، با درآمد بالغ بر ۳۶۵ میلیون دلار هفتمین مدیر پردرآمد بازار ایالت متحده آمریکا محسوب می‌شود.

فهرست بلومبرگ همچنین پردرآمدترین مدیران اجرایی و مدیران اجرایی زن در طی سال ۲۰۲۰ را شامل می‌شود. ظاهراً پردرآمدترین مدیر اجرایی زن، در جایگاه ۳۴ رتبه‌بندی کلی قرار گرفته است. در این میان، دیدره اوبرایان مدیر خرده‌فروشی‌های اپل با درآمد ۴۵٫۴ میلیون دلاری چهارمین مدیر اجرایی پردرآمد سال گذشته میلادی است و در بین تمامی مدیران، وی در رتبه ۹۳ قرار دارد. کیت آدامز، مشاور عمومی و معاون ارشد اپل، به‌عنوان پنجمین مدیر اجرایی پردرآمدترین زن و ۹۶-امین مدیر اجرایی پردرآمد شناخته شد.

تیم کوک یکی از موفق‌ترین مدیران اجرایی محسوب می‌شود که در آگوست سال ۲۰۱۱، به‌عنوان جایگزین استیو جابز فقید سکان هدایت اپل را در دست گرفت و با گذر از تمامی چالش‌ها و مدیریت پایدار، توانست اپل را به باارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل کند. وی پس از یک دَهه خدمت در اپل، ۶۰ سال سن دارد و زمزمه‌هایی از بازنشستگی او به گوش می‌رسد. جالب است بدانید که کوک بخش عمده‌ای از درآمد و دارایی خود را سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات