اپل در حال ساخت پردیس یک میلیارد دلاری در کارولینای شمالی است

جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
گفته می‌شود اپل برای پیشبرد اهدافش در اشتغال‌زایی، ایجاد پردیس ۲۰۰ هزار فوت مربعی را در کارولینای شمالی آغاز کرده است و در ابتدا حداقل سه‌هزار نیرو را در آنجا مستقر خواهد کرد.
تبلیغات

اپل اخیرا سرمایه‌گذاری عظیمی را روی خرید یا اجاره زمین انجام داده و به‌صورت روزافزون در حال افزایش مقرهای خود در سراسر ایالت متحده آمریکا است. چندی پیش، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد طی ۵ سال آینده رقم سرسام‌آور ۴۳۰ میلیارد دلار را برای ایجاد بیش از ۲۰ هزار شغل جدید سرمایه‌گذاری کند. یکی از مهم‌ترین اهداف طرح مذکور، یک مرکز تحقیقاتی و مهندسی جدید در کارولینای شمالی است که اپل روی آن بالغ بر یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده و اذعان دارد که حداقل سه‌هزار نفر را در آنجا مستقر خواهند کرد.

اپل درواقع اواخر سال ۲۰۱۸ زمین پردیس جدید را در مساحتی حدود ۲۸۰ هکتار، در منطقه‌ای موسوم به پارک مثلث تحقیقاتی (RTP) نزدیک پایتخت ایالت رالی با هزینه‌ی تقریبی ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. بااین‌حال، غول دنیای فناوری از ارائه اطلاعات تکمیلی برنامه‌هایش خودداری کرد و بیشتر اطلاعات به پردیس دیگری واقع در آستین تگزاس مربوط می‌شد.

به‌طور کلی، مانند تمامی پروژه‌های بزرگ، چندین سال طول می‌کشد تا پردیس اپل به بهره‌برداری برسد و به اشتغال‌زایی بومیان آن منطقه کمک کند؛ بنابراین این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای خرید بیش از ۲۰۰ هزار فوت مربع فضای موقت در نزدیکی شهر کری (Cary) است. گفته می‌شود اپل جدیدترین تأسیسات را در یک مجتمع سه‌ساختمانه ساخته‌شده در طی هشت سال گذشته برای شرکت بیمه MetLife استفاده خواهد کرد. با توجه به پیامدهای همه‌گیری ویروس کرونا بر مشاغل، MetLife فعالیت‌هایش را در دو ساختمان واقع در پردیس ادغام کرده و کل ساختمان سوم را برای اجاره در دسترس قرار داده است.

ساختمان سه‌گانه شرکت بیمه MetLife

اپل ساختمان سوم از سمت چپ را در پردیس شرکت MetLife، اجاره کرده است

در این گزارش آمده است که اپل کل ساختمان هفت طبقه «MetLife III» با مساحت بیش ۲۲۰ هزار فوت مربع در اختیار گرفته است و در ابتدا قصد دارد سه‌طبقه نخست ساختمان را بازسازی کند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که کوپرتینویی‌ها در آینده‌ای نزدیک در کل ساختمان مستقر خواهند شد. گفته می‌شود برنامه‌های توسعه برای بازسازی مرکز تحقیقاتی و مهندسی جدید اپل در اواخر ماه ژوئن (تیر) به ثبت رسیده و در نهایت، در بازه‌ی ۸ و ۹ جولای (۱۷ و ۱۸ تیر) تصویب شده است. پرونده‌های منتشرشده حاکی از آن هستند که هزینه‌های نوسازی اولیه تقریباً ۵٫۵ میلیون دلار خواهد بود و از لحاظ دامنه، تغییرات زیادی را شامل نمی‌شود؛ زیرا اپل طرح باز قبلی را حفظ کرده است.

اپل تخریب پوشش کف و دیوار را در مناطق خاصی از سه‌طبقه اول انجام می‌دهد و برخی فضاها را برای شخصی‌سازی موارد به شکل دلخواه تغییر می‌دهد؛ اما با توجه به برخی محدودیت‌ها، اهالی کوپرتینو از تغییرات و هزینه‌های اساسی اجتناب خواهند کرد. تاکنون هیچ پیشرفت چشمگیری در بازسازی پردیس جدید اپل دیده نشده است؛ اما با توجه به بازه‌ی اعلام این پروژه و مراحل ابتدایی همکاری اپل با معماران، خیلی تعجب‌آور نیست و گمان می‌رود که فرایند بازسازی در آینده تسریع شود.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات