اپل هنوز تصمیمی درقبال الزام واکسیناسیون کارکنان پیش از بازگشت به دفاتر اتخاذ نکرده است

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل هنوز تصمیمی قطعی درباره واکسیناسیون کارکنانش پیش از بازگشت به دفاتر اتخاذ نکرده است.
تبلیغات

روز گذشته، ساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارکنان این شرکت قبل از بازگشت به دفاتر واکسینه خواهند شد. این اعلامیه گوگل را به یکی از نخستین شرکت‌های بزرگ فناوری تبدیل می‌کند که این پیش‌نیاز را برای کارکنانشان ارائه می‌دهند. حال در جدیدترین اخبار، گفته می‌شود اپل هنوز تصمیم قطعی درقبال این موضوع اتخاذ نکرده است و نیازمند بررسی بیشتر است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که اپل یکی از حامیان سرسخت بازگشت کارکنان مراکز کاری است و اخیرا به‌دلیل سیاست‌های سخت‌گیرانه در‌قبال دورکاری با انتقاد کارمندان مواجه شده است. در‌این‌میان، تیم کوک، مدیرعامل اپل، خاطر نشان کرده است که شرکتش در حال بررسی جوانب برای اتخاذ تصمیم درست است.

افزون‌براین، اپل در بیانیه‌ای کارمندان را به واکسیناسون ترغیب کرده و از آن‌ها خوسته است که با پزشک خود درباره آنچه‌ برایشان مفید است، در تماس باشند؛ اما بازهم تصمیم به الزام آن نگرفته است. اپل در ابتدا قصد داشت کارمندان را از شهریور سال جاری سه روز در هفته به دفاتر بازگرداند. بااین‌حال، اخیرا شیوع نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در سراسر ایالات متحده آمریکا سبب شده است که غول دنیای فناوری از سیاستش عقب‌نشینی کند و بازگشت کارکنان را حداقل تا آبان به‌تأخیر بیندازد.

به‌طورکلی، اپل تأیید کرده است که کار حضوری یکی از ارزش‌های این شرکت محسوب می‌شود و قصد ندارد کارمندان را برای همیشه به دورکاری سوق دهد. درمقابل، کارمندان ادعا می‌کنند که اپل استثناهای کار ترکیبی مربوط به قانون دفتر را اجرا نمی‌کند که قبلا اتخاذ کرده بود. به‌عنوان مثال، به‌گفته کارمندی ناشناس که در‌حال‌حاضر از‌طریق محل اقامت ADA به کار در خانه مجاز است، اپل این استثنا را در ماه سپتامبر لغو خواهد کرد و متعاقبا فرد یادشده شغلش را از دست می‌دهد.

اپل ظاهرا برای افرادی که شرایط پزشکی مستند دارند، استثناهایی در نظر خواهد گرفت؛ اما طبق گزارش‌ها، اخذ شرایط در‌صورتی انجام می‌شود که کارمندان وضعیتشان را با انتشار سوابق پزشکی به شرکت تأیید کنند و از قرار معلوم، باعث ناراحتی برخی از افراد شده است.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات