ویوو جایگاه نخست بازار گوشی هوشمند چین را به دست آورد

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آماری از بازار گوشی هوشمند چین منتشر شده است که عملکرد شرکت‌های مطرح در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.
تبلیغات

IDC که در زمینه‌ی تحلیل بازار گجت‌های هوشمند فعالیت دارد، گزارشی منتشر کرده است که آمار گوشی‌های فروخته‌شده در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در چین را نشان می‌دهد. طبق آمار ارائه‌شده، در چین نزدیک به ۷۸٫۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ فروخته شده است که نسبت به آمار سال ۲۰۲۰، از افت ۱۱ درصدی خبر می‌دهد.

Gizmochina با بررسی گزارش IDC، گفته است اگر آمار بازار چین را با سال گذشته مقایسه کنیم، مشخص خواهد شد که فروش تلفن هوشمند در نیمه‌ی اول ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با رشد ۶٫۵ درصدی همراه بوده است. طبق گزارش ذکرشده، نزدیک به ۱۶۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ در چین فروخته شده است و ویوو توانسته به جایگاه اول برسد.

آمار ارائه‌شده نکات جالب دیگری نیز دارد؛ برای مثال آنر توانسته است در میان ۵ شرکت پرفروش قرار بگیرد. چنین آماری به معنی بهتر شدن شرایط برای آنر پس از جدایی از هواوی است و انتظار می‌رود با عرضه‌ی محصولاتی از جمله تبلت وی ۷ پرو و آنر مجیک ۳ و سری آنر ۵۰ ادامه یابد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین

ویوو توانسته است در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۸٫۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در چین عرضه کند و با به دست آوردن ۲۳٫۸ درصد از بازار، جایگاه نخست را به خود اختصاص بدهد. در جایگاه دوم اوپو قرار دارد که توانسته ۱۶٫۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند بفروشد و ۲۱٫۱ درصد از بازار را متعلق به خود کند.

در جایگاه سوم شیائومی قرار دارد که توانسته ۱۷٫۲ درصد از بازار را در اختیار خود داشته باشد. برند محبوب چینی توانسته است در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۳٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار کشور خود به فروش برساند. چنین موضوعی در حالی رقم خورده است که چندی پیش، شیائومی با کنار زدن اپل در جایگاه دومین شرکت پرفروش در بازار تلفن‌ هوشمند قرار گرفت. جایگاه اول همچنان در اختیار سامسونگ قرار دارد.

اپل در بازار چین توانسته است جایگاه چهارم را به دست آورد و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ در حدود ۸٫۶ میلیون دستگاه آیفون عرضه کند؛ چنین آماری ۱۰٫۹ درصد از بازار را تشکیل می‌دهد که برای یک شرکت آمریکایی در بازاری با رقبای سرسخت چینی ارقام بسیار خوبی به نظر می‌رسد. آنر توانسته است به جایگاه پنجم برسد. برند مستقل چینی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ با فروش ۶٫۹ میلیون دستگاه گوشی هوشمند توانسته است ۸٫۹ درصد از بازار چین را به دست آورد و در میان ۵ شرکت برتر قرار بگیرد.

در میان ۵ برندی که نام بردیم، شیائومی بیشترین رشد را داشته است؛ به‌طوری‌که نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، توانسته در همین بازه زمانی در سال ۲۰۲۱ با رشد ۴۷ درصدی همراه شود. رشد ویوو به ۲۳٫۶ درصد می‌رسد و اوپو نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، توانسته رشد ۱۷٫۳ درصدی در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تجربه کند. اپل رشد ۱۷ درصدی داشته و توانسته است نسبت به سال گذشته‌ی میلادی، آیفون‌های بیشتری در بازار چین بفروشد.

به نظر شما دلایل موفقیت آنر در بازار چین چه مواردی می‌تواند باشد؟ آیا جدا شدن از هواوی و امکان استفاده از سرویس‌های گوگل را دلیل رشد فروش محصولات آنر می‌دانید یا فکر می‌کنید دلایل دیگری توانسته است به رشد فروش تلفن‌های هوشمند آنر کمک کند؟ نظر خود را با اعضای دیگر زومیت در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و دلایل خود برای موفقیت آنر را نام ببرید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات