رشد ۴۷ درصدی درآمد خالص مایکروسافت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱

چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت از درآمد ۴۶٫۲ میلیارد دلاری و سود خالص ۱۶٫۵ میلیارد دلاری در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ خبر داده است که نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل، رشد ۲۱ درصدی نشان می‌دهد.
تبلیغات

مایکروسافت گزارش سه‌ماهه مالی چهارم ۲۰۲۱ (سه‌ماهه دوم سال میلادی) خود را منتشر کرد. بر این اساس، شرکت ردموندی طی این دوره ۴۶٫۲ میلیارد دلار درآمد کلی گزارش کرده و ۱۶٫۵ میلیارد دلار درآمد خالص (با ۲٫۱۷ دلار به ازای هر سهم) عاید این شرکت شده است. با این حساب، درآمد شرکت نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته و درآمد خالص آن هم رشد چشمگیر ۴۷ درصدی تجربه کرده است.

به گزارش Yahoo Finance، مایکروسافت با این عملکرد از انتظارات پیشی گرفته است. انتظار می‌رفت این شرکت با قیمت ۱٫۹۰ دلار به ازای هر سهم، درآمدی در حدود ۴۴٫۱ میلیارد دلار به دست بیاورد. البته پس از انتشار این خبر، سهام مایکروسافت با ۳ درصد کاهش قیمت مواجه شد. درآمد بخش‌های مختلف مایکروسافت به‌صورت خلاصه در ادامه آمده است.

  • سیستم کلاد هوشمند: رشد ۳۰ درصدی به خاطر رشد مایکروسافت آژور
  • بهره‌وری و فرایندهای تجاری: ۲۱ درصد رشد، متأثر از لینکدین (رشد ۴۶ درصدی) و محصولات داینامیک ۳۶۵ (۴۹ درصد رشد)
  • سرویس‌های بخش More Personal Computing: رشد ۹ درصدی متأثر از جستجو (۵۳ درصد رشد)

ساتیا نادلا، مدیر مایکروسافت، در مورد این نتایج گفت:

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، وقتی کارها را درست اجرا کنیم و به نیازهای مشتریانمان در بخش‌های مختلف و بازارهای در حال رشد پاسخ بدهیم، به درآمد و نتایج افزایشی دست خواهیم یافت؛ دقیقا مثل آنچه در بخش کلاد تجاری و فرنچایزهای جدیدمان همچون گیمینگ، امنیت و لینکدین مشاهده کردیم. درآمد سالانه تمام این موارد از ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.

سیستم کلاد مایکروسافت عامل اصلی رشد چشمگیر سهام این شرکت طی سال‌های اخیر بوده است که باعث شده سرمایه بازار آن برای اولین بار، امسال از مرز ۲ تریلیون دلار گذر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات