آمازون به‌زودی آماده پذیرش بیت کوین خواهد بود

دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از کارمندان آمازون که نام خود را فاش نکرده، از تصمیم این شرکت برای ورود به عرصه‌ی پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال خبر داده است.
تبلیغات

منبعی ناشناس از آمازون به روزنامه‌ی تجارت City A.M لندن اعلام کرده که این غول تجارت الکترونیکی، پرداخت از طریق بیت کوین تا پایان ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) را در برنامه‌ی کاری خود قرار داده است.

احتمال می‌رود با این اقدام زمینه برای پذیرش گسترده‌تر انجام تراکنش‌‌ها از طریق ارزهای دیجیتال دیگر فراهم شود.

به نقل از کوین‌تلگراف، این منبع در گزارشی که سوم تیرماه ۱۴۰۰ (۲۵ جولای ۲۰۲۱) منتشر شد، گفت:

این تصمیم برای رفع تکلیف و همرنگ جماعت شدن در ارائه‌ی راهی برای پرداخت با رمزارزها در برهه‌ای از زمان در آینده، گرفته نشده است. این اقدام بخش جدایی‌ناپذیری از مکانیزم نحوه‌ی کار آمازون در آینده محسوب می‌شود و به‌طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

او پذیرش بیت کوین را اولین قدم در رسیدن آمازون به آرزوهایش در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال دانست؛ ولی از اشتیاق مدیران این شرکت به اضافه کردن رمزارزهای رسمی دیگر نیز خبر داد و با اشاره به جمله‌ی جف بزوس که گفته بود «از قوی‌ترین آن‌ها شروع خواهیم کرد»، گفت:

کل این پروژه تقریبا آماده‌ی اجرا است.

گفته می‌شود بعد از بیت کوین، اتریوم، کاردانو و بیت کوین کش ارزهای دیجیتالی خواهند بود که آمازون برای انجام تراکنش‌ خواهد پذیرفت.

آمازون ارز دیجیتال خود را تا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد کرد

چندی پیش با باز شدن فرصت شغلی جدیدی با عنوان «مدیر بخش ارز دیجیتال و بلاک‌چین» در صفحه‌ی شغل‌های مورد نیاز این شرکت، اخبار مربوط به ورود آمازون به بازار ارزهای دیجیتال شدت گرفته بود. در شرح وظایف شغلی این عنوان، توسعه‌ی استراتژی ارز دیجیتال آمازون و ساخت نقشه‌ی راه محصول نوشته شده بود که نیاز به تخصص بالا در زمینه‌ی بلاک چین‌ها، دفاتر کل توزیع‌شده، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی و به‌طور کلی رمزارزها دارد.

این پست اولین فرصت شغلی درخواستی این شرکت در این حوزه‌ نیست؛ آمازون پیش‌تر در فوریه ۲۰۲۱ (بهمن‌ماه ۱۳۹۹)، برای توسعه‌ی پلتفرم جدید پرداخت‌ دیجیتال و نوظهور، مدیر فنی استخدام کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات