هدف‌گذاری وان پلاس برای فروش ۲۵ میلیون گوشی هوشمند از سری نورد

شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل وان‌پلاس در گفتگویی با فوربز مشخص کرده است که این شرکت در نظر دارد تا پایان سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از سری نورد بفروشد.
تبلیغات

وان‌پلاس طی سال‌های اخیر از بحث‌برانگیزترین برندهای گوشی هوشمند بوده است. این برند کار خود را با عرضه‌‌ی محصولاتی بالارده شروع کرد که همراه با قیمتی رقابتی، بتوانند پرچم‌داران بازار را به چالش بکشند. سپس برند چینی به سراغ گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده رفت تا سهمی از بازار پرسود این محصولات در مناطق مختلف دنیا داشته باشد.

چندی پیش خبری منتشر شد که وان‌پلاس به زیرمجموعه‌ی اوپو تبدیل شده است؛ اما همچنان به فعالیت خود به‌صورت مستقل ادامه خواهد داد. چنین اقدامی باعث می‌شود وان‌پلاس دسترسی بیشتری به منابع اوپو برای تولید محصولات خود داشته باشد. انتظار می‌رود طی روزهای آینده (تا ۳۱ تیر) وان‌پلاس نورد ۲ معرفی شود؛ محصولی که ویژگی‌های متعددی دارد که برای مثال می‌توان به تراشه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌ی دایمنسیتی 1200 AI با محوریت هوش مصنوعی اشاره کرد.

GizmoChina خبر می‌دهد که مدیرعامل برند وان‌پلاس برنامه‌های شرکت چینی برای آینده‌ی سری نورد را با رسانه‌ها مطرح کرده است. پیت لائو، مدیرعامل وان‌پلاس، در مصاحبه‌ای با فوربز گفته است که برند چینی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ در حدود ۲۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند از سری وان‌پلاس نورد بفروشد. این هدف‌گذاری را می‌توان برنامه‌ای جاه‌طلبانه دانست؛ زیرا برند چینی تاکنون تنها توانسته است ۱ میلیون دستگاه از محصولات سری نورد بفروشد.

با توجه به هدف‌گذاری و زمان مشخص‌شده، وان‌پلاس تنها ۲۹ ماه زمان دارد تا در حدود ۲۴ میلیون دستگاه از سری گوشی‌های هوشمند نورد را به بازار عرضه کند و بفروشد. این هدف‌گذاری شاید برای محصولات شرکت‌های مطرح عدد و رقم بزرگی نباشد؛ اما باید در نظر داشت که سری نورد در میان کاربران مانند سری‌های موفق سامسونگ یا شیائومی طرفدار ندارد و درواقع وان‌پلاس راه طولانی برای معرفی محصولات سری نورد و جذب مشتری در پیش خواهد داشت.

پیت لائو مدیرعامل وان پلاس

سازمان تحقیقاتی کانترپوینت در آماری اشاره کرده است که شرکت‌های مطرح تولید و عرضه‌ی گوشی هوشمند چه عملکردی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ داشته‌اند. طبق آمار منتشرشده، سامسونگ در بازه‌ی سه‌ماهه بیش از ۷۶٫۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته و اپل توانسته است ۵۹٫۵ میلیون دستگاه آیفون بفروشد. چنین دستاوردی در حالی رخ داده است که اوپو، صاحب برند وان‌پلاس، توانسته ۳۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازه‌ی زمانی ذکرشده به بازار عرضه کند.

باید در نظر داشت که تعداد فروش محصولات وان‌پلاس نسبت به اوپو به‌مراتب کمتر است؛ زیرا اوپو سال‌ها در بخش‌های مختلف بازار حضور دارد و محصولاتی در رده‌های مختلف سخت‌افزاری به بازار عرضه کرده است. البته پیت لائو در مصاحبه گفته است که به لطف اقداماتی که صورت گرفته، وان‌پلاس به منابع بیشتری دسترسی پیدا کرده است و می‌تواند حضور پر‌رنگ‌تری در بازار گوشی‌ هوشمند داشته باشد.

به نظر می‌رسد دسترسی به منابع بیشتر تنها از نظر نرم‌افزاری نیست. در واقع وان‌پلاس از همان رابط کاربری استفاده می‌کند که توسط تیم مهندسی اوپو طراحی شده است و انتظار می‌رود مهندسان دو شرکت از این پس همکاری بیشتری برای توسعه‌ی رابط کاربری محصولاتشان داشته باشند. البته منظور از دسترسی به منابع بیشتر، احتمالا دسترسی وان‌پلاس به منابع سخت‌افزاری اوپو برای تولید تلفن‌ هوشمند بیشتر است.

وان‌پلاس می‌خواهد در بازارهای مختلف حضور داشته باشد و محصولاتی در رده‌های مختلف سخت‌افزاری به مشتریان احتمالی ارائه بدهد. چنین موضوعی به معنی نیاز به منابع بیشتر برای تولید خواهد بود که وان‌پلاس به‌تنهایی قادر به تأمین آن نیست و به کمک شرکت بزرگ‌تری مانند اوپو نیاز دارد.

البته پیت لائو گفته است محصولات اوپو و وان‌پلاس به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد و با یکدیگر رقابت خواهند کرد. همین امر نشان می‌دهد که محصولات دو شرکت با تفاوت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همراه خواهند بود. باید صبر کرد و دید وان‌پلاس چگونه در بازار عمل خواهد کرد و آیا می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به هدف‌گذاری خود یعنی فروش ۲۵ میلیون محصول از سری نورد برسد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات