درآمد فراتر از انتظار فاکسکان به‌دلیل فروش درخورتوجه آیفون ۱۲

سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی فاکسکان درآمد فراتر از انتظار آن را به‌لطف فروش بی‌سابقه آیفون ۱۲ نشان می‌دهد.
تبلیغات

بعد از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و تغییر شیوه‌ی زندگی مردم و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، ضرر هنگفتی به بسیاری از صنایع، ازجمله صنعت گوشی‌ هوشمند وارد شد. این امر برای بعضی شرکت‌ها مانند اپل و فاکسکان بسیار گران تمام شد که با تولید و مونتاژ گوشی‌های هوشمند ارتباط مستقیم دارند. همچنین به‌عنوان بخشی از رکود ناشی از ویروس کرونا، سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ ثابت ماند و سازنده‌ی آیفون را به جایگاه چهارم رساند. باوجوداین، شواهد نشان می‌دهد فروش خانواده‌ی آیفون ۱۲ فراتر از انتظارت بوده و علاوه‌بر بازیابی جایگاه اپل، به درآمد هنگفت اصلی‌ترین شریک تجاری‌اش یعنی فاکسان منجر شده است.

به‌گزارش وب‌سایت اپل‌اینسایدر، Hon Hai، شرکت مادر فاکسکان، به‌دلیل تقاضای بی‌سابقه‌ی آیفون ۱۲، انتظارت درآمدی‌اش را برای بازه‌ی زمانی ۲۰۲۱ افزایش داده است. اوایل سال ۲۰۲۰، فاکسکان تحت‌تأثیر ویروس کرونا با رکود شدیدی مواجه شد و طبق برآوردها، گفته می‌شود این شرکت در مقطعی تا ۹۰ درصد افت درآمد را تجربه کرده است؛ اما ظاهرا غول تایوانی صنعت مونتاژ در سه‌ماهه‌ی چهارم درآمد هنگفتی به‌دست آورده است. از قرار معلوم، در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹)، درحدود ۷۲ میلیارد دلار درآمدزایی کرده است که حتی از برآورد خود فاکسکان مبنی‌بر درآمد ۶۴٫۸ میلیارد دلار نیز فراتر رفته است.

فاکسکان، تنها مونتاژکننده‌ی آیفون ۱۲ پرو و ​​آیفون ۱۲ پرو مکس محسوب می‌شود. درحالی‌که این شرکت جزئیات نحوه‌ی موفقیت این مدل‌ها را اعلام نکرده است، درآمد سالانه‌ی ۲۰۲۰ نیز رشد چشمگیر ناشی از مونتاژ گوشی‌های مذکور را تجربه کرده است. با استناد به‌گزارش Hon Hai، فاکسکان توانسته درمجموع درآمدی بیش از ۱۹۴٫۴ میلیاد دلار ‌ثبت کند. گفتنی است ۳۷ درصد از کل درآمد سالانه در سه‌ماهه‌ی منتهی به دسامبر (زمان معرفی آیفون‌های جدید)، به‌دست آمده است.

براساس گزارش‌های قبلی، گفته می‌شود خانواده‌ی آیفون ۱۲ در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۵۰ میلیون آیفون قدیمی واجدشرایط، افزایش فروش جدیدترین گوشی‌های اپل را تضمین خواهند کرد. ناگفته نماند آمار نشان می‌دهد تقاضای اولیه در چین و ژاپن فراتر از انتظار بوده است و دسترسی گسترده‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ در بیش از ۱۴۰ کشور آمار فروش را بیشتر نیز خواهد کرد. این امر باعث شده است آیفون ۱۲ فقط پس از دو هفته از عرضه به پرفروش‌ترین گوشی 5G بازار تبدیل شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی فروش فراتر از انتظار خانواده آیفون ۱۲ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات