بلومبرگ: اپل درصدد اتخاذ طرحی برای ایجاد فروشگاه‌های خرده‌فروشی هیبریدی است

شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد برنامه کاری جدیدی در سطح فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود ایجاد کند تا کارمندان بتوانند حضوری و غیرحضوری کار کنند.
تبلیغات

به‌گزارش MacRumors و به‌نقل از مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل مشغول کار روی طرحی به نام Retail Flex است که به کارمندان فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌اش امکان می‌دهد چند هفته از خانه کار کنند. براساس این گزارش، کارمندان از راه دور کارهایی مانند پشتیبانی فناوری و فروش آنلاین را در برخی اوقات انجام می‌دهند و در سایر مواقع مانند همیشه در فروشگاه فعالیت می‌کنند.

به‌طورکلی، ممکن است برای کارمند خرده‌فروشی کار در خانه غیرمعمول به‌نظر برسد؛ اما این بدان‌معنا است که کارگران علاوه‌بر نوبت‌های کاری خود داخل فروشگاه، می‌توانند نوبت‌های کاری پشتیبانی را نیز در خانه انجام دهند. گِرمن مدعی است اولین برنامه آزمایشی Retail Flex به‌زودی آغاز خواهد شد که متعاقبا کارمندان در خانه فروش آنلاین محصولات و ارائه خدمات به مشتری و پشتیبانی فنی را انجام خواهند بود؛ زیرا اپل انتظار دارد بسیاری از مردم خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح دهند.

در خلال بحران همه‌گیری ویروس کرونا، فروشگاه‌های خرده‌فروشی اپل در بیشتر سال گذشته‌ میلادی تعطیل بودند؛ اما اکنون تمامی‌شان بازگشایی شده‌اند و در حال فعالیت هستند. وقتی برنامه آزمایشی آغاز می‌شود، کارگران بسته به تقاضا در فروشگاه‌ها در مقاطع مختلف سال در نقش اپراتور ظاهر می‌شوند و ظاهرا حقوق آن‌ها بدون تفاوت با سایر کارمندان ثابت خواهد بود.

از شرکت‌کنندگان در برنامه Retail Flex خواسته شده است حداقل ۶ ماه از ماه سپتامبر تا دسامبر هنگام راه‌اندازی دستگاه‌های جدید فعال باشند. گفتنی است برخی از هزینه‌های اینترنت به کارمندان بازپرداخت می‌شود و ۱۰۰ دلار نیز برای تهیه تجهیزات اداری دریافت می‌کنند.

برای کارمندان شرکتی نیز اپل برنامه کاری‌ای اجرا می‌کند که از سپتامبر سه روز در هفته آنان را به دفتر باز می‌گرداند. دراین‌میان، برخی از کارمندان از اپل محیط کار دوستانه‌تر را درخواست کرده‌اند. بااین‌حال، دیردری اوبرایان، مدیر ارشد خرده‌فرشی‌های اپل در سراسر جهان، معتقد است برنامه کار حضوری در اپل اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ زیرا کار حضوری جزوی از فرایندی ضروری برای توسعه محصولات و فرهنگ شرکتی اپل محسوب می‌شود.

برای مطالعه‌ تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات