دیجی‌تایمز: اپل ۲۰۰ میلیون دلار در تجهیزات ساخت نمایشگرهای mini LED سرمایه‌گذاری کرده است

جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل ۲۰۰ میلیون دلاری در خرید تجهیزات جدید برای چهار خط مونتاژ نمایشگر mini-LED سرمایه‌گذاری کرده است که گام مهمی در جهت تأمین نمایشگرهای مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی بازطراحی‌شده محسوب می‌شود.
تبلیغات

به گزارش MacRumors و به نقل از منابع دیجی‌تایمز، اپل ۲۰۰ میلیون دلار برای تهیه تجهیزات جدید با فناوری نصب سطحی (SMT) برای ایجاد چهار خط مونتاژ کاملاً جدید هزینه کرده است که احتمالا منجر به تسریع تولید نمایشگرهای mini-LED برای استفاده در نسل بعدی مک‌بوک پرو خواهد شد. غول دنیای فناوری امیدوار است که با سرمایه‌گذاری یادشده ماهانه ظرفیت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار SMT را برای مک‌بوک پرو مجهز به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی فراهم کند. درواقع، فناوری نصب-سطحی روشی برای ساخت مدارهای الکترونیکی محسوب می‌شود که در آن، قطعات الکترونیک مستقیماً روی سطح بُرد مدار چاپی قرار داده می‌شوند.

تجهیزاتی که اپل قرار است خریداری کند به تأمین‌کننده اصلی ماژول مینی LED این شرکت، یعنی TSMT تعلق می‌گیرد. در این گزارش آمده است که تجهیزات در کارخانه‌ای در چین به‌کار گرفته خواهند شد و از قرار معلوم، TSMT تأیید کرده است که ظرفیت کارخانه خود را در دونگ گوان، واقع در جنوب چین گسترش خواهد داد.

به‌طور کلی گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل در تلاش است تا زنجیره تأمین خود را برای تولید نمایشگرهای mini-LED گسترش بدهد. گفته می‌شود که اپل به دنبال تأمین‌کنندگانی نظیر شرکت Radiant Opto-Electronics برای تأمین فناوری نصب سطحی و سایر اجزای مرتبط با نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی است.

بر اساس گزارش‌های قبلی، تأمین‌کنندگان اپل در تایوان شامل شرکت‌های Epistar به‌منظور تولید تراشه‌های ال‌ای‌دی، FitTech متخصص آزمایش و مرتب‌سازی، SMT ارائه‌دهنده‌ی خدمات، Zhen Ding Technology تأمین‌کننده‌ی پنل‌های نور پس‌زمینه، Auras Technology ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های خنک‌کننده و در نهایت، شرکت All Ring Technology سازنده‌ی تجهیزات پردازشی، همگی در تلاشند تا تأمین تجهیزات و فناوری‌های لازم برای نمایشگرهای مینی LED را تسریع کنند.

دیجی‌تایمز معتقد است که شرکت فاکسکان، بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی اپل، درکنار شرکت کومپال الکترونیک (Compal Electronics) مونتاژ آیپد پرو مجهز به نمایشگر مینی LED را برعهده خواهند داشت و طبق روال معمول، شرکت کوانتانا (Quanta) و بخش دیگری از فاکسکان نیز نمایشگر مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را تولید می‌کنند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات