ارزش بازار فیسبوک به ۱ تریلیون دلار رسید

چهارشنبه ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش‌ CNet، پس از صدور رأی دادگاه فدرال ایالات متحده، ارزش بازار فیسبوک از مرز ۱ تریلیون دلار گذشته است.
تبلیغات

کمتر کسی است که شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک را نشناسد؛ شرکتی که زیرمجموعه‌های مختلفی دارد و حتی به حوزه‌ی سخت‌افزار نیز ورود کرده است و هدست‌ واقعیت مجازی عرضه می‌کند. CNet در این زمینه گزارش می‌دهد که فیسبوک برای اولین بار توانسته است به ارزش بازار ۱ تریلیون دلار برسد.

در گزارش ذکر شده است که روز دوشنبه، ارزش هر سهم فیسبوک به ۳۵۵٫۶۴ دلار رسیده است که ارزش بازار این شرکت را به ۱٫۰۰۸ تریلیون دلار یا ۱۰۰۸ میلیارد دلار می‌رساند. گفته می‌شود سهام فیسبوک پس از صدور رأی دادگاه فدرال ایالات متحده با رشد ۴ درصدی همراه شده است. در این دادگاه، قاضی پرونده حکم داد که فیسبوک قوانین رقابت و ضد انحصار را زیر پا نگذاشته است و فعالیت سالمی دارد.

در سال ۲۰۲۰ پرونده‌ای علیه فیسبوک تشکیل شد که این شبکه‌ی اجتماعی با اعمال سیاست‌هایی در جامعه‌ی کاربری خود و خرید رقبا، قوانین رقابت را شکسته و دست به انحصارطلبی زده است. این اقدامات فیسبوک سبب شده است کاربران حق انتخاب کمتری داشته باشند و مجبور به استفاده از خدمات فیسبوک در پلتفرم‌های مختلف شوند.

اما قاضی این پرونده رأی داد که شواهد کافی برای اثبات انحصارطلبی فیسبوک وجود ندارد و اتهامات واردشده به این شبکه‌ی اجتماعی را رد کرد. البته مورد ذکرشده تنها پرونده‌ای نیست که فیسبوک توانسته است طی روزهای اخیر پیروز شود. این شبکه‌ی اجتماعی پرونده‌ی دیگری نیز در دادگاه داشت که در ماه دسامبر ۲۰۲۰ بابت نقض قوانین ضد انحصار تشکیل یافته بود؛ اما فیسبوک توانست در آن دادگاه نیز پیروز باشد.

فیسبوک در حال حاضر پنجمین شرکت آمریکایی محسوب می‌شود که ارزش بازار آن از مرز یک تریلیون دلار گذشته است. چهار شرکت دیگر شامل مایکروسافت، اپل، آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات