شرکت طراحی جانی آیو چهار طراح نام‌آشنای اپل را استخدام کرده است

جمعه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود جانی آیو، پس از عزیمت از اپل در سال ۲۰۱۹، چهار طراح نام‌آشنای کوپرتینویی‌ها را به استخدام شرکت طراحی خود درآورده است.
تبلیغات

به گزارش اپل‌اینسایدر، سر جاناتان پال ملقب به جانی آیو، مدیر پیشین طراحی محصولات اپل، موفق به جذب چهار طراح بالارده‌ی غول دنیای فناوری برای شرکت طراحی‌ خود موسوم به LoveFrom شده است. جدیدترین مورد، وَن سی است که ۱۶ سال سابقه‌ی کار در اپل دارد و در کارنامه‌ی وی، طراحی آیکون‌ها، دکمه‌ها و صفحه‌ی اپلیکیشن‌های این شرکت دیده می‌شود.

گفته می‌شود وَن سی به سه کارمند سابق دیگر از جمله کریس ویلسون، پچ کسلر و جف تیلر پیوسته است که مدتی پیش اپل را به مقصد شرکت طراحی جانی آیو ترک کرده بودند. وَن و ویلسون پیش از این، بخشی از تیم رابط انسانی اپل بودند و به ایجاد عناصر GUI سیستم‌عامل‌ها و برنامه‌های اپل مانند آیکون‌ها و منوها کمک شایانی کرده‌اند. همچنین هر دو دارای اعتبار طراحی برای نماد برنامه اپل هلث (برنامه‌ی سلامتی اپل) در iOS هستند.

تیلر یک کارشناس سابق ارتباطات اپل است که امور مدیریتی را در تیم طراحی اپل بر عهده داشت و از سوی دیگر، کسلر دَه سال در زمینه‌ی طراحی محصولات اپل کار کرده و به دلیل نقش در طراحی سیستم فورس تاچ (Force Touch) برای مک‌بوک مشهور است. اکنون هر چهار همکار، شرکت LoveFrom را به‌عنوان کارفرمای فعلی خود در پروفایل‌ لینکدین ذکر کرده‌اند.

برای یادآوری، جانی آیو، طراح افسانه‌ای محصولات اپل، پس از سی سال خدمت برای غول دنیای فناوری، در سال ۲۰۱۹ و دلیل برخی مسائل و چالش‌ها محل کار از سمَت مدیر ارشد طراحی کناره‌گیری کرد و پس از خروج از اپل، شرکت طراحی مستقل خود را به‌ نام LoveFrom تشکیل داد که اپل مشتری اصلی آن عنوان می‌شود؛ اما نوع رابطه و حجم کاری آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است. سال گذشته مشخص شد Airbnb همکاری چندساله‌ای با جانی آیو و شرکت طراحی‌اش آغاز کرده است. جانی آیو در دوران کاری خود در اپل، بر توسعه و طراحی محصولات انقلابی از جمله مک‌بوک، آی‌مک، آیپاد، آیپد و آیفون نظارت داشت.

اعتقاد بر این است که جانی آیو به‌ دلیل خصومت با جف ویلیامز، پیش از سال ۲۰۱۹ اپل را ترک کرده است و آخرین فعالیت رسمی وی به طراحی مقر اصلی این شرکت موسوم به اپل پارک مربوط می‌شود؛ البته اخیرا گفته می‌شود جانی آیو در طراحی آی‌مک ۲۴ اینچی ۲۰۲۱ نیز نقش داشته؛ اما مشخص نیست این همکاری در چه برهه‌ای صورت گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات