عملکرد مالی تحسین‌برانگیز ال جی در فصل اول ۲۰۲۱

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ال جی الکترونیکس نشان می‌دهد به‌غیر از واحد موبایل، تمامی واحدهای تجاری دیگر این شرکت کره‌ای روند روبه‌رشدی داشته‌اند. ال جی در فصل اول ۲۰۲۱ درآمد رکوردشکن کسب کرده است.
تبلیغات

ال جی الکترونیکس چند هفته‌ی قبل پس از مدت‌ها گمانه‌زنی از سوی رسانه‌ها سرانجام اعلام کرد که با بازار موبایل خداحافظی می‌کند، چون تمام تلاش‌هایش برای رساندن کسب‌و‌کار موبایل به سوددهی به درِ بسته خورده‌اند. واحد موبایل ال جی برای فصل‌های متوالی ضرردهی کرد تا اینکه سرانجام شرکت کره‌ای تصمیم گرفت آن را به‌طور کلی تعطیل کند.

جدیدترین گزارش مالی ال جی نشان می‌دهد دیگر واحدهای تجاری این شرکت با رشد فروش سالانه مواجه شده‌اند تا کل درآمد ال جی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۱ رکوردشکنی کند و به ۱۸٫۸ تریلیون وون (۱۶٫۹۵ میلیارد دلار) برسد. این نخستین بار است که ال جی در بازه‌ی زمانی بین ژانویه تا مارس سال میلادی (اواسط دی تا اواسط فروردین سال شمسی) چنین درآمدی به جیب می‌زند.

عملکرد واحد موبایل

سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۱

سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰

تغییرات فصلی

سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰

تغییرات سالانه

فروش در واحد وون (دلار)

۹۹۸٫۷ میلیارد وون (۹۰۱ میلیون دلار)

۱۳۸۵ میلیارد وون (۱٫۲۴ میلیارد دلار)

۲۷٫۹- درصد

۹۹۸٫۶ میلیارد وون (۹۰۱ میلیون دلار)

صفر درصد

سود در واحد وون (دلار)

۲۸۰- میلیارد وون (۲۵۲- میلیون دلار)

۲۴۸- میلیارد وون (۲۲۴- میلیون دلار)

۱۲- درصد

۲۳۷- میلیارد وون (۲۱۴- میلیون دلار)

۱۸- درصد

آن‌طور که GSMArena گزارش می‌دهد، واحد تجاری سرگرمی خانگی ال جی الکترونیکس در فصل اول سال جاری میلادی بیشترین رشد را تجربه کرده که نتیجه‌ی دنیاگیری ویروس کرونا است. ویروس کرونا مردم را خانه‌نشین کرد و در نتیجه‌ی این اتفاق تقاضا برای دستگاه‌های الکترونیکی بالا رفت.

آمار می‌گویند افزایش تقاضای بازارهای آمریکا و اروپا به‌خوبی حس شده و ال جی توانسته فروش تلویزیون‌های OLED و NanoCell خود را افزایش دهد. انتظار می‌رود روند تقاضا همچنان ادامه‌دار باشد و بیشتر روی محصولات پریمیوم تمرکز کند. 

عملکرد واحد موبایل ال جی نیز در گزارش مالی جدید این شرکت آمده است. در نظر داشته باشید که فعالیت‌های واحد موبایل ال جی هنوز به پایان نرسیده به همین دلیل احتمالا این واحد تجاری در گزارش فصل دوم ۲۰۲۱ ال جی نیز حضور خواهد داشت.

در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ ال جی موفق به فروش گوشی‌هایی با ارزش مجموعا ۹۹۸٫۷ میلیارد وون (۹۰۱ میلیون دلار) شد. جالب است که ال جی در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ نیز دقیقا همین مقدار گوشی فروخته بود. این مقدار فروش به گوشی‌هایی ارتباط دارد که ال جی پیش‌تر به بازار عرضه کرده بود، چون در فصل اول ۲۰۲۱ شاهد عرضه‌ی گوشی جدیدی از سوی شرکت کره‌ای نبودیم. 

ال جی تمامی کارکنان بخش موبایل را به دیگر واحدهای تجاری خود منتقل می‌کند و فرایند لیکویید دارایی را انجام می‌دهد تا خسارت‌های وارده به شرکای تجاری و تأمین‌کنندگان را پرداخت کند. تمامی فعالیت‌های فروش واحد ارتباطات موبایلی ال جی در پایان ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر و مرداد ۱۴۰۰) به پایان می‌رسد و در همان زمان گزارش مالی فصل دوم ال جی منتشر خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات