گزارش مالی سامسونگ از افزایش سود در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ نشان دارد

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود عملکرد موفق سامسونگ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، سران شرکت کره‌ای به دلیل احتمال کمبود تراشه، نگران درآمد سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ هستند.
تبلیغات

شیوع بیماری کرونا، آسیب فراوانی به شرکت‌های فعال در حوزهٔ فناوری زد؛ اما برندهای مطرح توانستند به‌ مرور زمان آسیب‌های واردشده را جبران کنند و فروش محصولاتشان را تا حدودی به حالت قبل از گسترش ویروس COVID-19 برسانند. طبق آمار، مدل‌های جدید سری گلکسی از فروش بسیار خوبی برخوردار هستند و سود شرکت کره‌ای در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به بازهٔ زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰، با رشد ۴۶ درصدی همراه بوده است.

بر اساس گزارش مالی منتشرشده از سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ سامسونگ، شرکت کره‌ای طی این بازهٔ زمانی سه‌ماهه توانسته است سود خالصی در حدود ۶٫۴ میلیارد دلار داشته باشد. البته سران سامسونگ به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران گفته‌اند به دلیل تأثیر مخرب ویروس کرونا روی تولید قطعات نیمه‌رسانا و کمبود جهانی آن، امکان افت شدید درآمد و درنتیجه سود خالص شرکت کره‌ای در طول سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

در ادامهٔ گزارش مالی که Engadget آن را منتشر کرده است، توضیح داده می‌شود که شرکت از فروش حافظه‌های DRAM همچنان درآمد بسیار خوبی دارد؛ اما بسته شدن کارخانه‌ها در شهر آستین تگزاس، به دلیل طوفان یخ و قطع برق روی تولید قطعات تأثیر گذاشته و باعث کاهش فروش این نوع حافظه‌ شده است. سامسونگ از فروش سری گلکسی اس ۲۱ ابراز رضایت کرده و گفته است فروش پرچم‌داران جدید سری گلکسی اس باعث شده سود شرکت کره‌ای در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با رشد قابل‌ توجهی همراه شود.

سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ برای سامسونگ آمار و ارقام بسیار خوبی به همراه داشته است؛ اما شرکت کره‌ای پیش‌بینی می‌کند که سه‌ماهه دوم با اتفاقات و شرایط سختی همراه باشد. در واقع کمبود قطعات تأثیر مستقیمی روی فروش گوشی‌ هوشمند خواهد گذاشت و همین امر سبب شده است سران سامسونگ برای تضمین حداقل درآمد مورد نیاز در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ روی تولید صفحه‌نمایش‌ OLED برای گوشی‌ هوشمند، گجت‌های تاشو، تبلت و لپ‌تاپ تمرکز کنند.

در پاسخ به پرسش خبرگزاری‌ها، سران سامسونگ به این سؤال که چه برنامه‌هایی برای تولید تلویزیون‌ با صفحه‌نمایش بزرگ دارند و آیا همکاری با ال‌جی صورت خواهد گرفت یا خیر، جوابی ندادند و فقط گفته شد که شرکت برای حضور پررنگ در بازار صفحه‌نمایش‌ با پنل QD آماده می‌شود. در ادامه، سران شرکت کره‌ای گفتند با نزدیک شدن مسابقات المپیک، روی فروش تلویزیون‌هایی با پنل Micro LED و Neo QLED تمرکز خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات