ایلان ماسک: هیچکدام از بیت کوین‌هایم را نفروخته‌ام

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تسلا ممکن است از فروش بیت کوین‌هایش سود کسب کرده باشد؛ اما ایلان ماسک به «هودل کردن» ادامه می‌دهد.
تبلیغات

به گزارش کوین‌تلگراف، کارآفرین میلیاردر، ایلان ماسک با ارسال توییتی به جامعه‌ی کاربران رمزارز اطمینان داده است که هیچ‌یک از بیت کوین‌های ذخیره‌ی شخصی خود را نفروخته؛ این در حالی است که شرکت تسلا از محل فروش بیت کوین‌های که اخیرا خریداری کرده بود، سود محقق کرده است.

کامنت ماسک پاسخی به اتهامات وارده از طرف دیو پورتنوی کمدین است که گفته بود مدیرعامل تسلا با «پامپ و دامپ» بیت کوین و سخنان مهندسی‌شد‌ه‌ در حمایت از رمزارزها، سود کرده است.

منظور از پامپ و دامپ، شرایطی است که شخصی سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند که سهم شرکتی را بخرند و پس از افزایش قیمت سهم و ایجاد حباب، خود اقدام به فروش سهم با قیمت بالا می‌کند.

با رد ادعای پورتنوی، ماسک گفته است:

هیچ‌کدام از بیت کوین‌هایم را نفروخته‌ام.  تسلا ۱۰ درصد دارایی‌هایش را برای اثبات نقد شدن بیت کوین به‌عنوان دارایی نقدی جایگزین در صورت وضعیت مالی خود به فروش رسانده است.(elonmusk@) ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰)

براساس گزارش کوین‌تلگراف، تسلا با فروش بخشی از دارایی‌های بیت کوین خود در فصل اول ۲۰۲۱، ۲۷۲ میلیون دلار سود کسب کرده است. در فوریه امسال، این شرکت بازار گاوی رمزارزها را با خرید ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین تحریک کرد که در آن زمان معادل ۷٫۷ درصد از پول نقد آن شرکت بود.

در همان ماه، تسلا اعلام کرد که بیت کوین را به‌عنوان روش پرداخت برای خرید خودروهایش قبول خواهد کرد و تأکید داشت که این بیت کوین‌ها را به‌جای تبدیل به پول نقد، ذخیره خواهد کرد.  ایلان ماسک از افشای موجودی شخصی بیت کوین‌هایش خودداری کرده؛ اما توییت آخرش مشخص کرده است که او تمایلی به فروش بیت کوین‌هایش ندارد.

در زمان نوشتن این خبر، طبق داده‌های کوین‌گکو، بیت کوین با افزایشی ۳ درصدی در ۲۴ ساعت در ۵۳۶۰۰ دلار معامله می‌شود.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست‌ دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات