قیمت بیت کوین با سقوط به ۵۲ هزار دلار، بزرگ‌ترین افت در یک روز را تجربه کرد

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با سقوط قیمت بیت کوین به ۵۲ هزار دلار،  معادل ۹٫۲ میلیارد دلار رمزارز در خرید استقراضی در یک ساعت لیکوید شد.
تبلیغات

بیت کوین در بیش از هفت هفته و تنها پس از ثبت رکورد جدید در چند روز گذشته، بیشترین سقوط قیمت را تجربه کرد. به گزارش بلومبرگ، بیت کوین پس از سقوط ۱۵٫۱ درصدی به ۵۱۷۰۷ دلار، با ۸٫۵ درصدی سقوط به ۵۵۶۸۹ دلار رسید. پیش از آن اتر، دومین رمزارز بزرگ، سقوط قیمت ۸ درصدی تجربه کرده بود.

بعضی از گزارش‌های آنلاین این سقوط را ناشی از برخورد احتمالی خزانه‌داری ایالات متحده در مورد پولشویی انجام‌شده توسط ارزهای دیجیتال عنوان کرده‌اند.

هفته‌ی گذشته بیت کوین قبل از عرضه‌ی سهام صرافی کوین‌بیس در بورس نزدک، رکورد ۶۴۸۶۹ دلاری ثبت کرده بود. بیت کوین، بزرگ‌ترین رمزارز دنیا، ارزش بازاری بیش از یک تریلیون دلار دارد و در یک سال گذشته رشدی ۸۰۰ درصدی مشاهده کرده است.

در همین زمان با سقوط بیت کوین به ۵۲ هزار دلار، معادل ۹٫۲ میلیارد دلار رمزارز قرارگرفته در خرید استقراضی (موقعیت لانگ)، در عرض یک ساعت لیکوید شد که از این مقدار،  معادل ۴٫۳ میلیارد دلار در موقعیت لانگ بیت کوین بود.

تا زمان نوشتن این خبر، قیمت بیت کوین به حدود ۵۶ هزار دلار بازگشته است.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست‌ دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات