نیکون در استارتاپ Morf3D سرمایه‌گذاری کرد

یک‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نیکون از خرید بخش اعظم سهام Morf3D خبر می‌دهد. Morf3D استارتاپی آمریکایی است که قطعاتی برای شرکت‌های فعال در صنعت هوافضا می‌سازد و مشتریان بزرگی مثل بوئینگ دارد.
تبلیغات

نیکون اخیرا سرمایه‌گذاری بزرگی در استارتاپی آمریکایی به نام Morf3D انجام داده است تا بخش اعظم سهام آن را به مالکیت خود دربیاورد. آن‌طور که پتاپیکسل می‌نویسد، Morf3D از تأمین‌کنندگان حوزه‌ی هوافضا است که مشتریان بین‌المللی بزرگی نظیر بوئینگ دارد.

سرمایه‌گذاری نیکون در Morf3D در حالی انجام می‌شود که تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند به‌زودی تولید ماهواره‌های کوچک بسیار افزایش پیدا کند. نیکون در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود، Morf3D را شرکتی می‌داند که «تولیدکننده‌ی مواد فلزی افزایشی» است و در زمینه‌ی تولید قطعه برای حوزه‌ی هوافضا، فضا و صنایع دفاعی فعالیت می‌کند. نیکون رسما نگفته است چه مقدار سرمایه‌گذاری انجام داده؛ اما Nikkei Asia تخمین می‌زند که مبلغ سرمایه‌گذاری در حدود ۱۰ میلیارد ین (۹۱ میلیون دلار) باشد.

«تولید افزایشی» که بیشتر با عبارت چاپ سه‌بعدی یا نمونه‌سازی سریع شناخته می‌شود، فرآیندی است که Morf3D از آن برای «چالش‌های پیچیده‌ی طراحی و تولید» استفاده می‌کند. همان‌طور که از نامش مشخص است، مفهوم پشت تولید افزایشی اضافه کردن مواد اولیه به یکدیگر برای تولید شیء نهایی است. 

نیکون از آغاز جولای ۲۰۱۹ (تیر و مرداد ۱۳۹۸) روی آنچه «پروژه‌ی واحد تجاری نسل بعد» خطاب می‌کند کار کرده است. نیکون از طریق این واحد تجاری راه‌اندازی کسب‌وکارهایی نظیر فناوری‌های پردازش مواد اولیه را تسریع می‌کند. نیکون با استفاده از «همکاری‌هایی که نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری استراتژیک و متحد شدن با شرکت‌های پیشرو صنعت در سطح جهان» است، «فرایند صنعتی‌سازی تولید دیجیتال» را تقویت و هدایت می‌کند.

مقر اصلی استارتاپ Morf3D در کالیفرنیای آمریکا واقع شده است و تاریخ بنیا‌ن‌گذاری این استارتاپ به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. Morf3D با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی غالبا قطعه برای ماهواره تولید می‌کند. پیش‌تر بازوی سرمایه‌گذار بوئینگ در استارتاپ Morf3D سرمایه‌گذاری انجام داده است و طبق آنچه Nikkei Asia می‌نویسد، Morf3D با دیگر شرکت‌های آمریکایی و اروپایی حوزه‌ی هوافضا همکاری دارد. 

قرارداد نیکون و Morf3D، بخش اعظم مالکیت این استارتاپ را به شرکت ژاپنی می‌دهد و افرادی از نیکون را وارد اعضای هیئت‌مدیره می‌کند. نیکون مهندسانی به Morf3D می‌فرستد تا ارتباطات این دو شرکت در حوزه‌ی عملیات تولیدی محکم‌تر شود.

مدیرعامل Morf3D همکاری تجاری جدید را «منحصربه‌فرد» می‌داند و می‌گوید سرمایه‌گذاری و فناوری‌های به‌روز نیکون باعث می‌شوند این استارتاپ جایگاهش را در حوزه‌های هوافضا، فضا و صنایع دفاعی تحکیم کند. توانایی‌های نیکون در تولید قطعات نوری قرار است در قطعات تولیدشده توسط Morf3D و کانال‌های فروش این استارتاپ اعمال شوند. 

استارتاپ Morf3D در بازار ماهواره‌های کوچک فعالیت جدی دارد. تحلیلگران پیش‌بینی کرد‌ه‌اند ارزش بازار ماهواره‌های کوچک از ۲٫۸ میلیارد دلار در سال گذشته‌ی میلادی به ۷٫۱ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات