عملکرد ضعیف‌تر از حد انتظار بلک بری در سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۰

پنج‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی بلک بری از کسب درآمد ۲۱۵ میلیون دلاری این شرکت در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژانویه‌ی ۲۰۲۱ خبر می‌دهد. ظاهرا بلک بری به‌دنبال فروش پتنت فناوری موبایلی به یکی از شرکت‌های آمریکایی است.
تبلیغات

بلک بری (BlackBerry) روز گذشته گزارش عملکرد سه‌ماهه‌ی پایانی سال گذشته‌اش را منتشر کرد. آمار نشان می‌دهد این شرکت ضعیف‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران ظاهر شده است. بنابر نوشته‌ی ZDNet، بلک بری گفته است با یکی از شرکت‌های اهل آمریکای‌شمالی وارد مذاکره شده تا پتنت‌های مربوط به فناوری‌های موبایلی را به آن شرکت بفروشد. انتشار گزارش مالی باعث شد ارزش سهام بلک بری با افت ۳ درصدی مواجه شود. 

به‌گفته‌ی جان چن، مدیرعامل بلک بری، سال مالی اخیر این شرکت سالی استثنایی بود و او و اعضای تیمش با وجود مشکلات اخیر به‌دلیل کمبود شدید تراشه در دنیا، از افزایش محبوبیت سیستم‌عامل QNX خوشحال هستند. مدیرعامل بلک بری گفت سیستم‌عامل QNX قرار است در محصولات ۲۳ شرکت از ۲۵ شرکت برتر صنعت خودرو برقی استفاده شود و تا اواسط سال مالی ۲۰۲۲ به نرخ درآمد معمولش برمی‌گردد. 

چن اعلام کرد درآمد بلک بری از فروش مجوز پتنت‌ به شرکت‌های دیگر کاهش پیدا کرده است؛ ولی مذاکرات برای فروش پتنت ادامه دارد. مدیرعامل بلک بری از مذاکره با شرکتی آمریکایی خبر می‌دهد تا پتنت‌هایی را بفروشد که در درجه‌ی اول مربوط به موبایل و پیام‌رسانی و فناوری بی‌سیم هستند.

درآمد بلک بری در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) به ۲۱۵ میلیون دلار افت کرد. در این بازه‌ی زمانی، به‌ازای هر سهم از سهام بلک بری، سه سنت سود خالص به‌دست آمد. اواخر سال ۲۰۲۰، بلک بری پیش‌بینی کرده بود که درآمدی بیش از ۲۱۵ میلیون دلار کسب کند و تحلیلگران نیز انتظار داشتند بلک بری ۲۴۴٫۸ میلیون دلار درآمد به‌دست آورد. ناگفته نماند درآمد فروش مجوز و دیگر فعالیت‌های تجاری بلک بری در سه‌ماهه‌ی منتهی به ژانویه‌ی ۲۰۲۱ به ۵۰ میلیون دلار رسید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات