مدیاتک بزرگ‌ترین سازنده تراشه موبایل در سال ۲۰۲۰

سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس آمار، مدیاتک با پشت ‌سر گذاشتن کوالکام در سال ۲۰۲۰، توانسته است به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه موبایل تبدیل شود.
تبلیغات

بیشتر شرکت‌های تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ با مشکلات مختلفی سر و کار داشتند؛ اما این اتفاق برای مدیاتک که در حوزه ساخت تراشه موبایل فعالیت می‌کند رخ نداد. در واقع ۲۰۲۰ یکی از بهترین سال‌های این شرکت بود. مدیاتک در سال ۲۰۲۰ بالاخره توانست به جایگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه در دنیا دست پیدا کند.

در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۵۱٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند با تراشه مدیاتک راهی بازار شد که افزایش ۱۱۳٫۹ میلیون دستگاهی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تجربه کرده بود.

مدیاتک اکنون ۲۷٫۲ درصد بازار را در اختیار دارد و برای مقایسه، سهم این شرکت در بازار تراشه‌ی موبایل در سال ۲۰۱۹ تنها ۱۷٫۲ درصد بود.

البته این گزارش چندان غافلگیرکننده نبود؛ چرا که در ماه دسامبر سازمان کانترپوینت اعلام کرده بود که مدیاتک توانسته است با پشت سر گذاشتن کوالکام به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه موبایل در دنیا تبدیل شود. موفقیت این شرکت به واسطه تمرکز روی ساخت تراشه برای گوشی‌های ارزان‌قیمت بوده است.

از طرف دیگر موفقیت مدیاتک بدون کمک شیائومی اتفاق نمی‌افتاد. شیائومی در سال ۲۰۲۰ توانست گوشی‌های بسیار زیادی راهی بازار کند و بزرگ‌ترین مشتری مدیاتک بود. شیائومی در سال ۲۰۲۰ توانست ۲۲۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ گوشی‌های خود را با تراشه مدیاتک راهی بازار کند.

اوپو دومین مشتری بزرگ مدیاتک در سال ۲۰۲۰ بود. به گزارش AndroidAuthority، این شرکت ۵۵٫۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند با تراشه مدیاتک راهی بازار کرده است. اوپو در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۴۶٫۳ میلیون دستگاه گوشی با تراشه مدیاتک راهی بازار کرده بود.

سامسونگ هم در برخی از گوشی‌های خود از تراشه مدیاتک استفاده کرده است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۵۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ از تراشه‌های مدیاتک روی گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده استفاده کرد.

در این گزارش گفته شده است که انتظار می‌رود مدیاتک در سال ۲۰۲۱ هم با رشد خوبی روبه‌رو شود و شرکت‌هایی مانند هواوی و آنر هم به مشتری‌های این شرکت تبدیل خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات