بلومبرگ: مایکروسافت مذاکره برای تصاحب دیسکورد را آغاز کرده است

سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارشی تأییدنشده، مایکروسافت با دیسکورد بر سر تصاحب این سرویس وارد مذاکره شده است و قصد دارد قراردادی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار منعقد کند.
تبلیغات

بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد مایکروسافت مذاکرات برای تصاحب دیسکورد (Discord)، سرویس چت بازی‌محور، آغاز کرده و حاضر است برای عملی شدن این کار بیش از ۱۰ میلیارد دلار پول بدهد. ظاهرا دیسکورد طی چند وقت اخیر با چند خریدار احتمالی مذاکره کرده و مایکروسافت یکی از آن‌ها است؛ اما به ‌نظر نمی‌رسد به‌‌‌زودی قراردادی امضاء شود.

افشاگران گفته‌اند احتمال عرضه‌ی عمومی سهام دیسکورد بیشتر از فروخته شدن این شرکت است. در پی مطرح شدن این ادعاها، خبرنگاران با نمایندگان مایکروسافت و دیسکورد تماس گرفتند اما جواب خاصی دریافت نکردند. دوشنبه‌ی این هفته ونچربیت مدعی شده بود مدیران دیسکورد برای فروختن این سرویس وارد مذاکره شده‌اند.

دیسکورد بیشتر به ‌خاطر سرویس رایگانش شناخته می‌شود که به گیمرها امکان می‌دهد از طریق ویدئو، صدا و متن با هم ارتباط برقرار کنند. افرادی که به‌ دلیل دنیاگیری ویروس کرونا در خانه قرنطینه شده‌اند در سال اخیر استفاده از دیسکورد و پلتفرم‌های مشابه را افزایش داده‌اند. کاربران از دیسکورد برای ایجاد گروه‌ مطالعه، حضور در کلاس رقص و کارهای این‌چنینی استفاده می‌کنند. طبق آمار، دیسکورد بیش از ۱۰۰ میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد و همواره تلاش می‌کند ابزارهای ارتباطی‌اش را غنی‌تر کند تا به پلتفرم عمومی برای ارتباط برقرار کردن تبدیل شود و صرفا مخصوص گیمرها نباشد. 

نمایی از پنجره ویندوز و نسخه موبایل اپلیکیشن دیسکورد / Discord

مایکروسافت که سال گذشته‌ی میلادی به‌ دنبال تصاحب تیک‌تاک بود و مذاکراتی نیز برای تصاحب پینترست انجام داد، تمایل خاصی به تصاحب سرویس‌هایی دارد که باعث می‌شوند شرکت ردموندی به داده‌های تعداد زیادی از کاربران جدید دسترسی پیدا کند. واحد تجاری ایکس باکس مایکروسافت نیز پلن‌های اشتراکی خود را به‌عنوان بخشی از سرویس محبوب گیم پس گسترش داده است تا کاربر بیشتری جذب کند.

متیو کانترمن، تحلیلگر اطلاعات بلومبرگ، می‌گوید تصاحب احتمالی دیسکورد توسط مایکروسافت بسیار منطقی به ‌نظر می‌رسد؛ زیرا مایکروسافت در مسیر تغییر شکل کسب‌و‌کار گیمینگ خود قدم برمی‌دارد و این واحد تجاری را بیشتر به سمت نرم‌افزار و خدمات هدایت می‌کند. او می‌گوید شانس زیادی برای مایکروسافت وجود دارد که سرویس پریمیوم دیسکورد یعنی نیترو را به گیم پس وارد کند تا تعداد کاربران آن را از ۱۸ میلیون نفری که پیش‌تر اعلام شده بود بالاتر ببرد. 

پس از تصاحب ۷٫۵ میلیارد دلاری ZeniMax Media (مالک بتسدا و توسعه‌دهنده‌ی بازی‌هایی مثل The Elder Scrolls و Doom)، تصاحب احتمالی دیسکورد می‌تواند بدین معنی باشد که ردموندی‌ها تمایل شدیدی به ادامه‌ی سرمایه‌گذاری در صنعت بازی دارند. کانترمن و تحلیلگران دیگر انتظار دارند روند تصاحب شرکت‌های حوزه‌ی بازی توسط برند ایکس باکس ادامه داشته باشد تا ارزش گیم پس همچنان بالا رود و افراد بیشتری به عضویت در این سرویس تمایل نشان بدهند. 

ظاهرا دیسکورد به مایکروسافت مراجعه کرده است تا تمایل این شرکت برای تصاحب دیسکورد مورد بررسی قرار بگیرد و آن‌طور که بلومبرگ ادعا می‌کند، فیل اسپنسر،‌ رئیس برند ایکس باکس، مشغول مذاکره با دیسکورد است. مطابق داده‌های Pitchbook،‌ دیسکورد سال گذشته‌ی میلادی توانسته است ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند و ارزش خود را به هفت میلیارد دلار برساند.

گفته می‌شود دیسکورد در گذشته با اپیک گیمز و آمازون نیز مذاکره کرده است. اپیک گیمز و آمازون به درخواست خبرنگاران برای ارائه‌ی توضیح پاسخ نداده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات