انویدیا در دعوای حقوقی فروش ۱ میلیارد دلار تجهیزات استخراج رمزارز برنده شد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا که به گمراه کردن سرمایه‌گذاران با اشاره نکردن به فروش کارت‌ گرافیک به استخراج کنندگان ارز دیجیتال متهم شده بود. تبرئه شد.
تبلیغات

پرونده‌ا‌ی سه‌ساله‌ که انویدیا را به «ارائه‌ی نادرست اطلاعات در مورد ۱ میلیارد دلار» حاصل از فروش سخت‌افزار استخراج رمزارز طی بازار گاوی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ متهم کرده بود، سه‌شنبه بسته شد و قاضی کالیفرنیا به نفع این تولید‌کننده‌ی کارت‌ گرافیک رأی داد.

این پرونده انویدیا را متهم کرده بود که با زیاد جلوه دادن تقاضای گیمرها به‌عنوان خریداران اصلی، باعث گمراه شدن سرمایه‌گذاران شده است. طبق خلاصه‌ای از مدارک دادگاه که توسط Law360 منتشر شده است، قاضی این پرونده تقاضای انویدیا را برای بستن پرونده پذیرفت؛ زیرا شاهد شاکی پرونده که یکی از کارکنان سابق انویدیا بود، نتوانسته بود «بی‌دقتی تعمدی» را در هنگام افشای درآمد قابل ‌توجه این شرکت در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان بدهد که این درآمد ناشی از فروش به استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال بوده است.

شاکی اصلی، صندوق مشترک آهنگران محلی ۵۸۰ بود که در سهام انویدیا سرمایه‌گذاری کرده بود. این شاکی مدعی بود که از جانب «تمام افرادی» که بین ۱۰ مارس ۲۰۱۷ و ۱۴ نوامبر ۲۰۱۸ سهام انویدیا را خریداری کرده‌اند، شکایت کرده است.

شاکی گزارش‌هایی از Prysm Group و RBC Capital Markets قرائت کرد که ادعا داشت انویدیا از فروش سخت‌افزار استخراج رمزارز، ۱٫۱۳ تا ۱٫۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته است.

قاضی پرونده با رفع اتهام از انویدیا در حکمش بیان کرده است: «برای متهم کردن اینکه گیمینگ شغل اصلی متهم است، [ادله] کافی نیست.» قاضی همچنین به دلیل تخلف از قوانین اوراق بهادار سایر ادعاهای شاکی را رد و پرونده را بدون امکان تجدید ‌نظر مختومه اعلام کرد:

برای نشان دادن نبود هرگونه اطلاع‌رسانی که با بی‌دقتی انجام شده باشد، شاکی باید دلایلی بیاورد که درجه‌ای از سوء رفتار تعمدی یا آگاهانه را نشان بدهد.

انویدیا نیمه‌ی دوم ۲۰۱۷ و نیمه‌ی اول ۲۰۱۸ شاهد رشدی سریع بود؛ اما بعد از اینکه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند درآمدش در اواخر ۲۰۱۸ کاهش می‌یابد، ارزش سهامش ۳۰ درصد سقوط کرد. این قضیه موجب شد انویدیا به اطلاع‌رسانی نکردن صحیح به سرمایه‌گذاران در این مورد متهم شود که از فروش کارت‌ گرافیک مرتبط با استخراج رمزارز، درآمد قابل توجهی داشته است.

از آن زمان، انویدیا به محرک اصلی توسعه‌ی کارت‌ گرافیک استخراج مبدل شده است. در ۷ اسفند، مدیر ارشد مالی انویدیا، کالت کرس، اعلام کرد که انتظار دارد این شرکت ۵۰ میلیون دلار قطعه‌ی استخراج تا پایان فصل اول ۲۰۲۱ بفروشد.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات