هشدار اینفلوئنسر حوزه رمزارز درباره افزایش هزینه‌های تراکنش اتریوم

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هزینه‌های سرسام‌آور اتریوم باعث می‌شود تنها سرمایه‌گذاران ثروتمند استطاعت استفاده از شبکه را داشته باشند و کاربران دیگر به سمت رقبایی همچون BSC روی آورند.
تبلیغات

لارک دیویس ، اینفلوئنسر برجسته در حوزه‌ی رمزارز، با حساب کاربری کریپتو لارک در یوتیوب هشدار داده است که اگر شبکه‌ی اتریوم 2 در میان هزینه‌های روزافزون گَس راه‌اندازی نشود، رقبای اتریوم (ETH) به‌تدریج سرمایه‌ی کاربران را از آن خود خواهند کرد. با وجود پیش‌بینی قیمت پنج رقمی اتریوم در سال ۲۰۲۱، در ویدئو ۱۹ فوریه‌ی دیویس، او ادعا می‌کند هزینه‌های سرسام‌آور اتریوم باعث می‌شود تنها سرمایه‌گذاران ثروتمند استطاعت استفاده از شبکه را داشته باشند و کاربران دیگر به سمت رقبایی همچون Binance Smart Chainا(BSC) روی بیاورند.

براساس گزارش کوین‌تلگراف، دیویس خاطرنشان کرد که با نزدیک ‌شدن حجم تراکنش‌های BSC در اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApp) به رقبای اتریوم‌پایه‌ی این پلتفرم، BSC در حال ‌حاضر محبوبیت فراوانی یافته است. این اینفلوئنسر با توصیف قیمت‌های هزینه‌های فعلی گس با عنوان «کاملا غیر منطقی»، از توسعه‌دهندگان اتریوم خواست در پاسخ به افزایش سریع هزینه‌های یادشده، برای جلوگیری از مهاجرت بیشتر کاربران به جایگزین‌های ارزان‌تر، راه‌اندازی شبکه‌ی اتریوم ۲ را تسریع کنند.

بااین‌حال ما ‌اکنون در موقعیتی هستیم که در اتریوم 1، اغلب کاربران معمولی با بیشتر اپلیکیشن‌ها امکان پرداخت هزینه تراکنش‌ها را ندارند. این روزها یک تراکنش مربوط به اتریوم در Uniswap به‌طور متوسط ۵۰ دلار هزینه دارد و چنین چیزی دیوانه‌کننده است.

فاز صفر اتریوم دو که در دسامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، به کاربران امکان می‌دهد اتریوم خودشان را برای استیکینگ (Staking) قفل کنند. قابلیت‌های مقیاس‌پذیری قدرتمند با راه‌اندازی فاز یک اتریوم 2 فعال خواهد شد و انتظار می‌رود که روش مقیاس‌پذیری شاردینگ (Sharding) با راه‌اندازی این فاز در بهترین حالت تا اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی شود. براساس گزارش Bitinfocharts، میانگین هزینه‌ی تراکنش‌های اتریوم به بالاترین سطح در تاریخ، یعنی حدود ۳۰ دلار افزایش یافته است. پس از سقوط ناگهانی بازار ارز دیجیتال در روز دوشنبه، میانگین هزینه‌های گس اتریوم در حدود ۵۰ دلار بود.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌ دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر ‌عهده بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات