تبدیل شدن اتریوم ۲ به سومین شبکه بزرگ استیکینگ پس از رکوردزنی اتریوم

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با تداوم قیمت اتر در محدوده‌ی ۱۵۰۰ دلار ، اتر ۲ رتبه‌ی سومین ارز دیجیتال از لحاظ بیش‌ترین سرمایه‌ی استیک‌شده (stacked) را از آن خود کرد.
تبلیغات

 افزایش قیمت اتریوم به بالاترین حد خود، اتریوم۲ را به سومین شبکه‌ی بزرگ از نظر سرمایه‌ی استیک‌شده تبدیل کرد. این امر در شرایطی رخ داده که تنها ۲٫۰۹ درصد از کل رمزارز اتریوم در اتریوم ۲ قفل شده است. اتر در ۲ فوریه ۲۰۲۰ به بالاتر از رکورد قبلی خود یعنی ۱۴۸۰ دلار رسید و تاکنون در محدوده ۱۷۰۰ دلار است.

با داشتن ۲٫۵ میلیون اتر قفل‌شده، سرمایه استیک‌شده اتر ۲ به ۳٫۶ میلیارد دلار رسیده است. این افزایش قیمت باعث رد شدن اتر ۲ از آوالانچ (Avalanche) با ۳٫۴ میلیارد دلار سرمایه قفل‌شده شد.  ۶۹٫۵ درصد از کل سرمایه آوالانچ استیک‌شده است.

ارز پولکادات (Polkadot) با داشتن ۶۰ درصد سرمایه قفل‌شده که معادل ۱۰٫۸ میلیارد دلار است، بزرگ‌ترین سرمایه دیجیتال و پس از کاردانو (Cardano) با ۷۱درصد سرمایه قفل‌شده که معادل ۹٫۵ میلیارد دلار است، در جایگاه دوم قرار دارد.

سپرده‌گذاری در اتریوم ۲ از زمان ظهور در ماه دسامبر ۲۰۲۰ شاهد رشد روزافزونی بوده است. در ماه ژانویه ۲۰۲۱ حدود ۱ میلیون اتر جدید برای استیکینگ قفل شد و تعداد کل اعتبارسنجان (Validator) با افزایش ۵۵ درصدی، از ۴۹,۲۰۰ به ۷۶,۲۰۰ رسید.

از آغاز سال ۲۰۲۱ در بازارهای Eth/BTC، قیمت اتر نسبت به بیت‌کوین ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد. از ۲۵ ژانویه ۲۰۲۱، اتر در محدوده‌ی ۵ درصد قله‌ی محلی خود (معادل ۰٫۰۴۵ BTC) قرار دارد که بالاترین سطح اتر در مقایسه با آگوست ۲۰۱۸ است.

این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات