استقبال از آیفون ۱۲ و برتری اپل بر سامسونگ در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ تعداد بیشتری آیفون راهی بازار کرد و توانست از سامسونگ عبور کند.
تبلیغات

شیوع ویروس کرونا باعث شد که اپل رکورد جالبی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ ثبت کند. به گزارش انگجت به نقل از مؤسسه‌ی تحلیلی گارتنر، اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۸۰ میلیون دستگاه آیفون راهی بازار کرد و توانست پس از ۵ سال، بار دیگر از سامسونگ پیشی بگیرد. البته این آمار تنها مربوط به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ می‌شود و در فروش کل سال، سامسونگ از اپل بهتر عمل کرده است.

البته براساس آمار، فروش کل گوشی‌های سامسونگ ۱۴٫۶ درصد کم شده که دلیل آن، کاهش فروش گوشی‌های این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ است. سامسونگ در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۱٫۸ درصد کمتر از سال گذشته گوشی تولید کرده بود. از طرف دیگر عرضه گوشی‌های اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱۴٫۹ درصد افزایش داشت که افزایش فروش ۳٫۳ درصدی خلق کرد.

به گفته‎‌ی ‌گارتنر، عرضه آیفون ۱۲ و قیمت بالای آن باعث شده است اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ عملکردی بهتری از سامسونگ داشته باشد. گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ آن‌طور که باید عملکرد موفقی نداشتند و با قیمت خیلی بالا در اختیار کاربران قرار گرفتند. از طرف دیگر  گلکسی اس ۲۱ با قیمت مناسب‌تری راهی بازار شد و به نظر می‌رسد ۲۰۲۱ برای سامسونگ سال بهتری خواهد بود.

در این گزارش به عملکرد هواوی هم اشاره شده است. تحریم‌های دولت ترامپ تأثیر زیادی روی این شرکت گذاشت. تولید گوشی هواوی با کاهش ۴۱٫۱ درصدی مواجه شد و فروش آن کاهش ۲۴٫۱ درصدی داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات