رمزارزها احتمالا به شبکه پرداختی ویزا اضافه می‌شوند

یک‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل ویزا می‌گوید احتمالا پشتیبانی از ارزهای رمزنگاری‌شده در آینده به این پلتفرم اضافه خواهد شد و ویزا سراغ پشتیبانی گسترده از ارزهای رمزنگاری‌شده خواهد رفت.
تبلیغات

ویزا (Visa)، سرویس مالی جهانی شناخته‌شده، مدت‌ها است که ازطریق والت و همکاری تجاری با برخی شرکت‌ها نظیر BlockFi و Fold و Crypto.com وارد حوزه‌ی رمزارز شده است و این شرکت‌ها محصولاتی با برند ویزا در‌دسترس قرار می‌دهند. براساس گزارش خبرگزاری Decrypt، آلفرد کلی، مدیرعامل ویزا، می‌گوید احتمالا در آینده ارزهای رمزنگاری‌شده مستقیما روی شبکه‌ی ویزا اجرا می‌شوند.

آلفرد کلی روز گذشته در جلسه‌ی توجیهی مربوط به گزارش مالی سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی ۲۰۲۱ ویزا در بخشی از سخنانش درباره‌ی رمزارز گفت فرصت‌های متعددی در این حوزه دیده می‌شوند. وی می‌گوید به‌دلیل همکاری تجاری با ۳۵ پلتفرم و والت، ویزا بزرگ‌ترین برند فعال در حوزه‌ی خدمات مالی است و راه‌هایی متصور می‌شود که برپایه‌ی آن‌ها می‌توان ارزشی متمایز به اکوسیستم داد. ویزا جایگاهی دارد که می‌تواند ارزهای رمزنگاری‌شده را برای انجام عملیات‌های پرداختی ایمن‌تر و کاربردی‌تر و مناسب‌تر کند. 

آلفرد کلی اعتقاد دارد که صنعت فعلی در بین دو نوع سکه تقسیم شده است: ۱. بیت کوین (Bitcoin) و دیگر انواع «طلای دیجیتالی» که عمدتا به‌عنوان دارایی نگه داشته می‌شوند؛ ۲. سکه‌های ثابت و سکه‌های فیات نظیر ارزهای دیجیتالی بانک مرکزی (CBDC).

درباره‌ی نوع اول، ویزا می‌گوید بهترین کار در شرایط فعلی ادامه‌ی همکاری‌های تجاری و ارائه‌ی راهی به کاربران برای نقد‌کردن دارایی‌هایشان است. در زمینه‌ی نوع دوم، آلفرد کلی اعتقاد دارد که سکه‌های ثابت و سکه‌های فیات نوآوری‌های نوظهور حوزه‌ی پرداخت هستند که از قابلیت‌های لازم برای استفاده از آن‌ها به‌منظور انجام تجارت جهانی برخوردار هستند.

آلفرد کلی می‌گوید او و اعضای تیمش به رمزارزهای مبتنی‌بر بلاک‌چین‌های عمومی به‌عنوان شبکه‌های اضافی همچون شبکه‌های RTP و ACH نگاه می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، رمزارزهای مبتنی‌بر بلاک‌چین‌های عمومی بخشی از شبکه‌ی ویزا و استراتژی‌های ویزا در حوزه‌ی شبکه محسوب می‌شوند. به‌گفته‌ی مدیرعامل ویزا، این پلتفرم اکنون از بیش از ۱۶۰ ارز پشتیبانی می‌کند و دلیلی نمی‌بیند که نخواهد این کار را انجام ندهد. 

آلفرد کلی پیش‌تر در اواخر سال ۲۰۲۰ نیز از علاقه به رمزارزها خبر داده بود؛ اما این‌ بار واضح‌تر در این زمینه صحبت کرد. ویزا پیش‌تر مدعی شده بود می‌خواهد به‌طور گسترده از ارزهای رمزنگاری‌شده پشتیبانی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات