علاقه احتمالی ایلان ماسک به انجام معاملات بزرگ تسلا بر بستر بیت کوین

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایلان ماسک از علاقه‌ی خود به بیت کوین خبر داد و یکی از اعضای جامعه‌ی رمزارز به او پیشنهاد داد معاملات تسلا را به بیت کوین انتقال دهد تا زمینه‌ی رشد بیشتر فراهم شود.
تبلیغات

ایلان ماسک به‌تازگی پرسش‌هایی با محوریت انجام تراکنش‌های بزرگ ترازنامه‌ی تسلا بر بستر بیت کوین (Bitcoin) در توییتر مطرح کرده است و به‌ نظر می‌رسد که به‌طور جدی به انتقال معاملات تسلا به بیت کوین فکر می‌کند. ایلان ماسک در توییتر با مایکل سیلر، یکی از اعضای برجسته‌ی حوزه‌ی ارز دیجیتال که بارها درباره‌ی مزایای این ارزها صحبت کرده است، صحبت‌هایی رد و بدل کرد.

مایکل سیلر که به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی شرکت MicroStrategy شناخته می‌شود، در یک ‌سری توییت ایلان ماسک را ترغیب کرد که سرمایه‌ی تسلا را از دلار به بیت کوین تبدیل کند. به ادعای سیلر، ماسک در صورت تبدیل کردن سرمایه‌ی تسلا به بیت کوین، «به سهام‌داران این شرکت لطفی ۱۰۰ میلیارد دلاری» خواهد کرد. مایکل سیلر در توییت خود اضافه کرد: «دیگر شرکت‌های حاضر در شاخص S&P 500 به ‌دنبال شما خواهند آمد و به ‌مرور زمان لطفی که به سهام‌داران کرده‌اید، به لطفی یک تریلیون دلاری تبدیل خواهد ‌شد.»

در ابتدا ایلان ماسک تصویری در حساب توییتر خود منتشر کرد که نشان می‌داد پتانسیل‌های بیت کوین او را وسوسه کرده است؛ رمزارزی که در سال جاری میلادی قیمتش بیش از سه برابر افزایش یافته. 

ایلان ماسک در پاسخ به سیلر نوشت: «آیا چنین معاملات بزرگی اصلا امکان‌پذیر هستند؟» در همین حین شماری از کاربران به ماسک اطمینان دادند چنین چیزی امکان‌پذیر است و سیلر نیز این گفته را تأیید کرد. سیلر گفت در ماه‌های اخیر بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و درصورتی‌که ایلان ماسک بخواهد، اطلاعات معاملاتش را در این زمینه به‌صورت آفلاین در اختیارش می‌گذارد.

قیمت بیت کوین طی چند وقت اخیر به‌دفعات رکوردهای جدید ثبت کرده است و به ‌نظر می‌رسد شرایط فعلی قرار است فعلا ادامه‌دار باشد؛ همین موضوع باعث شده است توجه سرمایه‌گذاران به بیت کوین جلب شود. سرمایه‌گذاران در تلاش هستند که از قافله عقب نمانند؛ حتی اگر مجبور به پرداخت هزینه‌هایی گزاف برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین شوند.

مایک سیلر در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که عقیده دارد تمامی مدیران عامل شرکت‌های مختلف در حال حاضر نگران هستند که به‌ دلیل شرایط خاص فعلی، چگونه «ارزش سهام‌ را حفظ کنند و ارتقا دهند.» سیلر اعتقاد دارد که بیت کوین «بهترین راهکار» برای حفظ ارزش سرمایه است. 

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رمزارز دنیا در هفته‌ی گذشته برای نخستین بار به قیمت بیش از ۲۳ هزار دلار معامله شد. به‌ گزارش بلومبرگ، این شرایط باعث شد ارزش صندوق شاخص رمزنگاری بیت وایز ۱۰ (Bitwise 10) بیش از ۶۵۰ درصد رشد کند تا رکورد جدیدی به ‌ثبت برسد. 

تسلا که امروز رسما تراکنش‌‌ها را به‌عنوان عضوی از شاخص S&P 500 آغاز کرده است، در سال جاری میلادی رشد در خور توجهی تجربه کرد و ارزشش هشت برابر افزایش یافت. افزایش ارزش تسلا باعث شد سرمایه‌ی ایلان ماسک به ‌شکل انفجاری رشد کند و با اضافه شدن ۱۴۰ میلیارد دلار، مجموعا به ۱۶۷ میلیارد دلار برسد تا ایلان ماسک اکنون دومین فرد ثروتمند دنیا باشد. جمعه‌ی گذشته ارزش تسلا باری دیگر رکوردشکنی کرد و به بیشترین حد در تاریخ رسید.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی انتقال معاملات تسلا به بستر بیت کوین دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات