کانترپوینت: سهم اپل از بازار هند، در فصل چهارم ۲۰۲۰ دو برابر شده است

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نتیجه‌ی تحقیقات کانترپوینت نشان می‌دهد که  در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی، اپل سهم خود از بازار هند را دو برابر کرده است.
تبلیغات

به‌زودی اپل به‌طور رسمی نتایج مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ را اعلام می‌کند؛ اما شرکت‌های تحقیقاتی کانترپوینت و سایبرمدیا پیش‌دستی کرده و جزئیات عملکرد این شرکت را در سه‌ماهه گذشته در هند فاش کرده‌اند. این تحقیق نشان می‌دهد که اپل به لطف رشد فروش آیفون در هند، موفق شده سهم بازار خود را در این کشور دو برابر کند.

طبق گزارش 9to5mac، این تحقیق نشان می‌دهد در سه‌ماهه گذشته، سهم بازار اپل در هند از ۲ به ۴ درصد رسیده است. این شرکت در ۲۰۲۰ بیش از ۳٫۲ میلیون دستگاه آیفون در هند به فروش رسانده است و آیفون XR، آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون جدید SE محبوب‌ترین مدل‌ها در این کشور هستند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که اپل در سپتامبر سال گذشته میلادی فروشگاه آنلاین خود را در هند راه‌اندازی کرد. فروشگاه مذکور با داشتن گزینه‌های مالی و پشتیبانی +AppleCare، تجربه‌ی خرید بهتری برای مصرف‌کنندگان هندی به ارمغان آورد. این شرکت همچنین در زمینه ارائه تسهیلات جدید در هند سرمایه‌گذاری کرده است؛ این کار نه‌تنها به کاهش قیمت محصولات در این کشور کمک می‌کند، بلکه وابستگی اپل به چین نیز کاهش می‌یابد.

برای بیش از یک دهه، اپل به دلیل داشتن دستگاه‌های هوشمند گران‌قیمت، برای فروش در هند به مشکل برخورده بود. قیمت اکثر تلفن‌های هوشمندی که در هند عرضه می‌شوند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار است. سامسونگ و گروهی از فروشندگان گوشی‌ هوشمند چینی از جمله شیائومی، اوپو و ویوو در دهه گذشته با تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت بازار را در محصولات خود غرق کرده‌اند.

البته محصولات اپل به‌طور قابل توجهی گران‌تر از رقبای خود در هند هستند. همان‌طور که در گزارش آمده، قیمت اولیه آیفون ۱۲ پرو مکس در این کشور ۱۷۸۱ دلار است؛ درحالی‌که مشابه این مدل در ایالات متحده آمریکا با قیمت ۱۰۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این تفاوت قیمت تنها در گوشی‌های هوشمند این شرکت نیست؛ ایرپاد پرو که در ایالات متحده آمریکا به قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد، در هند ۳۴۱ دلار قیمت دارد.

انتظار می‌رود به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات فروش اپل در هند منتشر شود. نظر شما کاربران زومیت درباره افزایش فروش قابل ‌توجه محصولات اپل در هند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات