هواوی کسب‌وکار موبایل خود را نمی‌فروشد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
هواوی اخبار منتشرشده درباره فروش کسب‌وکار گوشی‌های پرچم‌دار خود را رد کرد.
تبلیغات

روز گذشته رویترز در گزارشی اعلام کرد که هواوی قصد دارد کسب‌وکار ساخت تولید گوشی‌ پرچم‌دار از جمله سری پی و سری ام را بفروشد. این خبر که سروصدای زیادی به پا کرد، واکنش هواوی را به همراه داشت و در بیانیه‌ای رسمی، خبر منتشرشده را تکذیب کرد. در بیانیه این شرکت چینی گفته شده است که همچنان به ساخت گوشی‌ رده‌بالا ادامه خواهد داد.

به گزارش GSMArena، در بیانیه هواوی به این موضوع اشاره نشده است کهبه چه صورت به فعالیت در حوزه موبایل ادامه می‌دهد. در حال حاضر هواوی امکان تأمین تراشه برای گوشی‌‌های خود ندارد. TSMC دیگر تراشه‌های HiSilicon را برای هواوی تولید نمی‌کند و کوالکام و مدیاتک اجازه فروش تراشه به این شرکت ندارند.

پس از وضع تحریم‌های مختلف توسط دولت ترامپ، شرکت‌‌های آمریکایی و بسیاری از شرکت‌های دیگر اجازه همکاری با هواوی ندارند و برای همکاری باید از دولت مجوز بگیرند. هنوز نمی‌دانیم دولت جدید آمریکا قصد پایان دادن به تحریم‌های هواوی دارد یا خیر.

درادامه می‌توانید بیانیه رسمی هواوی ایران را مشاهده کنید:

هواوی می‌داند شایعات بی‌اساس بسیار زیادی پیرامون فروش احتمالی برندهای پرچمداری که تولید می‌کند، وجود دارد؛ این شایعات بی‌اساس هستند و هواوی چنین برنامه‌ای ندارد. ما کاملا به تجارت گوشی‌های هوشمند خود پایبند هستیم و قصد داریم مسیر تولید و ارائه محصولات باکیفیت را با قدرت و با کمک تجربه‌هایی که تاکنون آموخته‌ایم، ادامه دهیم.
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات