لاجیتک از رشد ۸۵ درصدی فروش محصولاتش در فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ خبر داد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لاجیتک از کسب درآمد عملیاتی ۴۴۸ میلیون دلاری در سه‌ماهه‌ی سال ۲۰۲۱ خبر می‌دهد. فروش محصولات لاجیتک با رشد سالانه‌ی ۸۵ درصدی مواجه شده است.
تبلیغات

لاجیتک (Logitech) جزو آن دسته از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری است که نه‌تنها موفق شد از دوران دنیاگیری ویروس کرونا به‌‌ سلامت عبور کند، بلکه عملکرد مناسبی بر جای گذاشت. این شرکت سوئیسی-آمریکایی در جدیدترین گزارش مالی خود می‌گوید فروش محصولاتش در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۱ به ۱٫۶۷ میلیارد دلار رسیده است؛ یعنی ۸۵ درصد رشد نسبت‌ به همین بازه‌ی زمانی در سال مالی ۲۰۲۰.

براساس گزارش تک‌اسپات، درآمد عملیاتی لاجیتک با رشد تحسین‌برانگیز ۲۴۸ درصدی به ۴۴۸ میلیون دلار رسیده است. در همین بازه‌ی زمانی در سال مالی گذشته، لاجیتک موفق ‌به کسب درآمد عملیاتی ۱۲۹ میلیون دلار شده بود.

طبق آمار، درآمد به ‌ازای هر سهم لاجیتک (بدون درنظرگرفتن اصول حسابداری پذیرفته‌ی همگانی - GAAP) به ۲٫۴۵ دلار رسیده است. تحلیلگران انتظار داشتند درآمد به ‌ازای هر سهم لاجیتک به ۱٫۰۲ دلار نزدیک باشد. در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۰، سرمایه‌گذاران لاجیتک تنها ۰٫۸۴ دلار به‌ازای هر سهم درآمد کسب کرده بودند. 

در اوایل سال ۲۰۲۰ دنیاگیری ویروس کرونا شدت بیشتری پیدا کرد و بسیاری از کارخانه‌های تولیدی را به‌ تعطیلی کشاند. در همان دوران اکثر شرکت‌ها کارمندان خود را به خانه فرستادند تا به‌صورت دورکار به فعالیت‌ ادامه بدهند. بسیاری از کارمندان مجبور شدند برای ایجاد دفتر کاری در خانه، سراغ تهیه‌ی رایانه و تجهیزات مربوط به آن بروند. شرکت‌هایی مثل لاجیتک که محصولاتی همچون صفحه‌کلید و ماوس و وب کم می‌فروشند، به‌یک‌باره متوجه افزایش فروش محصولاتشان شدند. لاجیتک در این دوران حتی محصولات جدیدی معرفی و به بازار عرضه کرد. 

لاجیتک پس از انتشار گزارش مالی خود، پیش‌بینی‌هایش برای عملکرد در سال مالی ۲۰۲۱ را افزایش داد. در ابتدا لاجیتک انتظار داشت فروش محصولاتش در سال مالی جاری بین ۳۵ تا ۴۰ درصد رشد پیدا کند؛ بااین‌حال رشد فروش محصول در حال حاضر بین ۵۷ تا ۶۰ درصد برآورد می‌شود.

هنگام نوشته شدن این مقاله ارزش سهام لاجیتک با افت ۳٫۴ درصدی مواجه شده؛ اما ارزش سهام این شرکت در مقایسه‌ با ارزش سهام در اوایل سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۴ درصد بیشتر است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات