CNBC: اپل در سال ۲۰۲۰ از اپ استور بالغ بر ۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته است

یک‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل در سال ۲۰۲۰ با رشد ۲۸ درصدی در مقایسه با سال گذشته، از سرویس اپ استور ۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته است.
تبلیغات

بنا به اعلام Macrumors و با استناد به گزارش CNBC، اپ استور در سال ۲۰۲۰ رشد بی‌سابقه‌ای تجربه کرده و با رشد ۲۸ درصدی، بیش از ۶۴ میلیارد دلار درآمد داشته است. برای مقایسه، این رقم در بازه‌ی زمانی سال گذشته با رشد ناچیز ۳٫۱ درصدی، ۵۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۴۸٫۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

اپل معمولا درآمد خود و توسعه‌دهندگان از اپ استور از اعلام نمی‌کند؛ اما از سال ۲۰۱۳، در ژانویه‌ی (دی - بهمن) هر سال داده‌هایی منتشر کرده است که شامل کل مبلغی می‌شود که این شرکت از زمان راه‌اندازی اپ استور در سال ۲۰۰۸ به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است. ساکنین کوپرتینو در آخرین گزارش مالی در بازه‌ی زمانی منتهی به سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹)، از درآمد ۵۳٫۷ میلیارد دلاری بخش خدمات خبر داده بودند که اپ استور جزئی از آمار مذکور به‌حساب می‌آید.

بر اساس اعلامیه‌ی مطبوعاتی اپل در انتهای هفته‌ی گذشته، این شرکت از سال ۲۰۰۸ تاکنون ۲۰۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است. این رقم ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از رقمی است که در ژانویه ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۹) اعلام شده بود. اگر رقم مورد بحث را برابر با ۷۰ درصد درآمد اپل در اپ استور در نظر بگیریم، احتمالا غول دنیای فناوری در سال گذشته‌ی میلادی ۶۴ میلیارد دلار از فروشگاه نرم‌افزاری خود درآمد داشته است. قبل از در دسترس بودن این اطلاعات، شرکت تحلیلی Sensor Tower در گزارشی ادعا کرده بود درآمد اپ استور در سال ۲۰۲۰ به حدود ۷۲ میلیارد دلار رسیده است و مانند سالیان گذشته با سهم بازار نزدیک به ۷۰ درصد، موفق‌ترین فروشگاه نرم‌افزاری محسوب می‌شود.

با استاد به گزارش رسمی، اپ استور در روز اول ۲۰۲۱ فروش چشمگیری تجربه کرد و تنها در یک روز ۵۴۰ میلیون دلار درآمد داشت. اپل به‌ منظور کاهش تنش مرتبط با مسائل انحصارطلبی، در بخش اپ استور قدم بزرگی برداشته و کارمزد آن را برای توسعه‌دهندگانی با درآمد سالانه‌ی کمتر از یک میلیون دلار، از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش داده است. ظاهرا این طرح تشویقی ۹۸ درصد از توسعه‌دهندگان اپ استور را شامل خواهد شد و مدتی می‌شود که اپل آن را برای توسعه‌دهندگان به اجرا درآورده است؛ بنابراین اکثر قریب به اتفاق توسعه‌دهندگان درآمد بیشتری خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات