اپل در یک روز ۴۶ هزار برنامه و بازی را از اپ استور چین حذف کرده است

شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخبار منتشرشده، اپل ۴۶ هزار برنامه و بازی را به‌دلیل اخذ‌نکردن مجوزهای کشور چین از اپ استور این کشور حذف کرده است.
تبلیغات

هفته‌ی گذشته، مشخص شد اپل قصد دارد اپلیکیشن و بازی‌هایی را به‌ناچار از فروشگاه نرم‌افزاری‌اش حذف کند که مطابق با قوانین کشور چین مجوز دریافت نکرده‌اند. حال ابعاد جدیدی از این ماجرا رسانه‌ای شده است. طبق گزارش وب‌سایت اپل‌اینسایدر و با استناد به خبرگزاری روئیترز، اهالی کوپرتینو در یک روز بیش از ۴۶ هزار نرم‌افزار را از اپ استور حذف کرده‌اند و از قرار معلوم این اقدام در نوع خود رکورد محسوب می‌شود. گفتنی است حذف برنامه‌ها در راستای ضرب‌الاجل تعیین‌شده‌ی دولت چین تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ دی ۱۳۹۹) اتفاق افتاده است.

براساس گزارش مذکور، این پاک‌سازی شامل ۳۹ هزار بازی بوده است و شواهد نشان می‌دهد عناوین مهمی، ازجمله بازی NBA 2K 20 و بازی Assassin's Creed Identity شرکت یوبیسافت از اپ استور چین حذف شده‌اند. افزون‌براین، گفته می‌شود تنها ۷۴ بازی از ۱،۵۰۰ بازی پردرآمد در سال ۲۰۲۰ در چین برای فروش یا بارگیری دردسترس هستند.

بازار چین بخش مهمی از درآمد فروشگاه نرم‌افزاری را تشکیل می‌دهد؛ اما قوانین محدودکننده‌ی این کشور کسب درآمد را برای توسعه‌دهندگان خارجی به مشکلی بزرگ تبدیل کرده است. برای مثال، این قوانین باعث ‌شده گوگل‌پلی، بزرگ‌ترین فروشگاه نرم‌افزاری دنیای اندروید، در چین فعالیت نکند و حتی خیلی از بازی‌ها و نرم‌افزارها برای فعالیت در چین، محتوای خود را مطابق با قوانین این کشور باید تغییر دهند یا محدود کنند.

فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸) و پس از چهار سال نادیده‌گرفتن قوانین وضع‌شده‌ی چین، اپل به توسعه‌دهندگان اطلاع داد مجوز انتشار بازی‌ها را باید کسب و تا ۳۰ ژوئن (خرداد) همان سال مجوزهای مذکور را برایش ارسال کنند؛ در‌غیر‌این‌صورت، نرم‌افزار آن‌ها از اپ استور حذف خواهند شد. پیش از اقدام هفته‌ی گذشته‌ی کوپرتینویی‌ها، بنیاد آماری Sensor Tower معتقد بود درمجموع، ۹۴ هزار برنامه در سال ۲۰۲۰ از فروشگاه برنامه چین حذف شده است.

در مستندات گزارش یادشده آمده است در بازه‌ی زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸ تا آذر ۱۳۹۹)، درآمد اپل از کارمزد نرم‌افزاری بازار چین با رشد ۱۴ درصدی در‌مقایسه‌با بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، به ۱۳ میلیارد دلار افزایش یافته است؛ در‌حالی‌که درآمد سال ۲۰۱۹ در‌مقایسه‌با سال قبل خود درحدود ۲۱ درصد تخمین زده می‌شد. بااین‌اوصاف، رشد درآمدی اپل در مقیاس سالانه تحت‌تأثیر حذف برنامه‌ها و بازی‌ها روندی آهسته و نزولی در پیش گرفته است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی حذف اجباری برنامه‌ها و بازی‌ها در چین چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات