اپل و Perpear مذاکره برای توافق در مورد آرم تجاری را آغاز کرده‌اند

پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل و شرکت Perpear مذاکرات بر سَر کاهش تنش‌ مرتبط با آرم تجاری «گلابی» را آغاز کرده‌اند.
تبلیغات

در ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹)، اپل با تصمیمی عجیب و غیر منتظره، شکایتی علیه شرکتی به نام Prepear تنظیم و اقدامات قانونی را آغاز کرد. این شرکت هیچ ارتباطی با فناوری ندارد؛ اما سعی در ثبت یک آرم تجاری به شکل گلابی داشت که ظاهرا این موضوع به مزاج غول دنیای فناوری خوش نیامده است. با استناد به گزارش وب‌سایت 9To5Mac، به نظر می‌رسد این دو شرکت در حال توافق برای حل تنش‌ در مورد آرم تجاری هستند.

اپلیکیشن شرکت Prepear بخشی از سرویس Super Healthy Kids محسوب می‌شود و دستورالعمل‌های سالم و لیست دیجیتال مواد غذایی را از طریق یک برنامه‌ی گوشی‌ هوشمند ارائه می‌دهد. آرم تجاری Prepear اساسا به ‌شکل گلابی است که باعث شده کوپرتینویی‌ها این شرکت را به نقض پتنت‌ آرم کلاسیک اپل متشکل از طرح مینیمالیست میوه با یک برگ زاویه‌دار متهم کنند.

شواهد نشان می‌دهد که اهالی کوپرتینو حاضر به کوتاه آمدن و کنار گذاشتن اختلافات نیستند؛ اما این دو شرکت قبل از اقدامات قانونی دیگر، در حال مذاکره برای توافق در مواضع خود هستند. گفته می‌شود در جلسه‌ی هفته گذشته کمیته دادرسی و تجدید نظر در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده درخواست شد که روند دادرسی به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق درآید. وب‌سایت MacRumors در این باره می‌گوید:

طرفین به‌طور فعال درگیر مذاکره برای حل‌و‌فصل این موضوع هستند. شرکت اپل درخواست می‌کند این فرایند به مدت ۳۰ روز به حالت تعلیق درآید تا طرفین بتوانند تلاش‌های خود را برای حل‌و‌فصل تنش‌ها ادامه دهند.

هنوز مشخص نیست که اپل در مذاکره با Prepear به توافق برسد؛ اما اگر این دو شرکت تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۱ (۴ بهمن ۱۳۹۹) به توافق نرسند، اختلاف حقوقی به‌طور خودکار از سر گرفته می‌شود. در صورت بروز این اتفاق، اولین دادرسی در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد؛ درحالی‌که ممکن است دادگاه اصلی تا اکتبر (مهر ۱۴۰۰) به طول انجامد.

پیش از این، پرپیئر اپل را به دست داشتن در تاکتیک‌های انحصارطلبی متهم کرد و اذعان داشت که اقدام اپل هزاران دلار برای شرکت هزینه در بر داشته و منجر به اخراج حداقل یک کارمند شده است. در اقدام تلافی‌جویانه، راسل مونسون، بنیان‌گذار Prepear و COO، کمپینی برای جمع‌آوری امضای دیجیتال با عنوان «نجات گلابی و پایان دادن به  تهاجم اپل به مشاغل با آرم میوه» ایجاد کرد.

در کمپین مذکور گفته شده است که اپل با شروع اقدامات حقوقی گران‌قیمت، حتی اگر این آرم‌ها شبیه به آرم تجاری آن نباشند یا در زمینه‌ی کاری اپل قرار نگیرند، با ثبت آرم‌های مرتبط با میوه در مشاغل کوچک مقابله می‌کند. از قرار معلوم، تاکنون کمپین یادشده بالغ بر ۲۷۰ هزار امضاء به دست آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات