Vimeo به‌لطف استقبال گسترده در زمان شیوع بیماری کرونا به شرکتی مستقل تبدیل می‌شود

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انتظار می‌رود پلتفرم استریم ویدئو Vimeo در سال ۲۰۲۱ از زیرمجموعه‌ی شرکت IAC خارج شود و مستقل فعالیت کند.
تبلیغات

با شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کسب‌وکارها با مشکلات مختلفی مواجه شدند؛ ازجمله به‌تعویق‌افتادن عرضه‌ی محصولات جدید و کمبود موجودی کالاها در بازار. بسته‌شدن کارخانه‌ها، تغییر رویه‌ی کاری شرکت‌های بزرگ و کوچک از حالت حضوری به دورکاری و... نیز سبب شد آسیب‌های مختلفی به کسب‌وکارها وارد شود. در‌این‌میان، شاید بتوان صنعت گردشگری را یکی از آسیب‌دیدگان بزرگ‌ بر‌اثر گسترش ویروس COVID-19 دانست.

باوجوداین‌، شرایط پیش‌آمده باعث رونق‌گرفتن بازار برخی از کسب‌وکارها نیز شد. خودقرنطینگی یا در برخی مواقع قرنطینه‌ی اجباری شهروندان در مناطق مختلف دنیا به افزایش میزان استفاده‌ی کاربران از اینترنت کمک کرد. بسیاری از کاربران برای سرگرم‌کردن خود بازی‌های مختلف را تجربه کردند و ویدئوها را در سرویس‌های مختلف مانند یوتیوب و Vimeo تماشا کردند.

حال به‌نظر می‌رسد استقبال از سرویس Vimeo به‌حدی بوده که سرانش تصمیم گرفته‌اند از زیرمجموعه‌ی شرکت IAC خارج شوند. IAC شرکت بزرگی است که زیرمجموعه‌های فراوانی دارد. یکی از زیرمجموعه‌های مهم IAC را می‌توان موتور جست‌وجوگر Ask دانست. در گزارش‌های منتشرشده، اشاره می‌شود که روند مستقل‌سازی Vimeo از IAC تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ ادامه دارد و Vimeo می‌تواند از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ مستقل از شرکت IAC فعالیت کند.

در سال ۲۰۰۴، سرویس Vimeo کارش را با هدف ارائه‌ی خدماتی حرفه‌ای‌تر از سرویس یوتیوب شروع کرد. Vimeo به کاربرانش اجازه می‌دهد با پرداخت حق اشتراک ماهانه، از امکاناتی همچون شخصی‌سازی ویدئوهای مشاهده‌شدنی در‌کنار ویدئو اصلی، امکان قراردادن رمز‌عبور روی هر ویدئو، همگام‌سازی حساب کاربری با امکانات موجود در سرویس گوگل آنالیتیکس و امکان مدیریت هم‌زمان حساب کاربری به‌دست چند کاربر برخوردار شوند.

علاوه‌بر‌این، سرویس Vimeo به کاربران اجازه می‌دهد محتوایشان را اجاره دهند یا بفروشند. درواقع، هر کاربر می‌تواند در سرویس Vimeo شبکه‌ای برای پخش آثارش درقبال دریافت مبلغی به‌صورت حق اشتراک ماهانه داشته باشد یا محتواهای خود را مستقلا بفروشد. بااین‌حال، محدودیت امکانات Vimeo در‌مقابل یوتیوب سبب شد این سرویس نتواند دستاوردهایی شبیه به یوتیوب یا سایر رقبا کسب کند. Vimeo آماری منتشر کرده است که نشان می‌دهد در‌حال‌حاضر، دویست‌میلیون کاربر دارد؛ اما مشخص نیست منظور از رقم مدنظر کاربران فعال ماهانه هستند یا مجموع کاربران این سرویس از زمان شروع فعالیت تاکنون.

مدیرعامل سرویس ویمئو در مصاحبه‌ای گفت از هفت‌ ماه گذشته تاکنون، نزدیک به سی‌میلیون کاربر جدید به عضویت سرویس درآمده‌اند و بیش از شصت‌میلیون ویدئو بارگذاری شده است. ماه نوامبر، ارزش سرویس ویمئو درحدود ۱۵۰ میلیون دلار افزایش یافت و به رقم چشمگیر ۲/۷۵ میلیارد دلار رسید. سران سرویس ویمئو امیدوار هستند از درآمد کسب‌شده در زمینه‌های مختلف، ازجمله افزودن ویژگی‌های جدید به بخش رویداد زنده و ادغام‌سازی گسترده‌تر با پلتفرم‌های متعلق به شرکت‌های شخص ثالث و توسعه‌ی ابزار جدید برای رفع نیاز کاربران حرفه‌ای استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات