ال جی احتمالا تولید گوشی های پایین رده را برون‌سپاری خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی تأییدنشده از اعمال تغییرات گسترده در واحد موبایل ال‌جی خبر می‌دهد. ظاهرا ال‌جی قصد دارد تولید گوشی‌های پایین‌رده‌ی بعدی خود را به شرکت‌های چینی بسپارد.
تبلیغات

روز گذشته خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی نوشت ال‌جی قصد دارد به‌منظور کاهش هزینه‌ها و به ‌چالش‌ کشیدن شرکت‌هایی نظیر اوپو و شیائومی، واحد تولید موبایل خود را مجددا ساز‌ماندهی کند. از این پس ال‌جی وظیفه‌ی تولید گوشی‌های اقتصادی را به شرکت‌های تولیدکننده‌ی چینی می‌سپارد؛ مشابه برخی از اقداماتی که سامسونگ انجام می‌دهد.

درواقع ال‌جی می‌خواهد از ظرفیت تولید شرکت‌های چینی برای ساخت گوشی‌ پایین‌رده‌ی استفاده و سپس دستگاه‌ها را با برند خود به بازار عرضه کند. بدین ترتیب الجی می‌تواند تمام تمرکز خود را معطوف ساخت گوشی رده‌بالا با کیفیت مناسب کند.

ال‌جی توانسته است طی ماه‌های اخیر با فروش الجی ولوت و الجی وینگ درآمد مناسبی به ‌جیب بزند، بااین‌حال هنوز با برنامه‌هایی که پیش‌تر برای واحد موبایل خود تدوین کرده بود فاصله دارد و باید بهترین از این‌ها عمل کند. این درحالی است که شیائومی به‌عنوان یکی از رقبای مهم ال‌جی، با جهشی مناسب توانسته است اپل را کنار بزند و به سومین شرکت برتر صنعت موبایل از لحاظ فروش گوشی تبدیل شود. 

این‌طور که رویترز می‌نویسد،‌ مشکل اصلی ال‌جی بازاریابی محصولات است. حتی اگر این شرکت بتواند به ‌شکل مؤثر هزینه‌های تولید را کاهش دهد و قیمت محصولات خود را به اندازه‌ی شرکت‌هایی مثل ویوو و اوپو پایین بیاورد، قطعا به‌‌سادگی‌ نمی‌تواند آن‌ها را شکست دهد؛ زیرا شرکت‌های مورد بحث عملکرد مناسبی در این بخش از بازار نشان داده‌اند و همواره در نقش انتخاب اول خریداران کم‌بودجه ظاهر می‌شوند.

ال‌جی در آینده به دستگاه‌های نوآورانه‌ی بیشتری نظیر وینگ نیاز پیدا خواهد کرد. دستگا‌ه‌هایی نظیر وینگ برای اکثر مردم در بازارهای هدف ال‌جی قابل ‌تهیه نخواهند بود؛ اما همین دستگاه‌های رده‌بالا درصورت باکیفیت بودن می‌توانند در نقش محرکی برای افزایش فروش گوشی‌های رده‌پایین ال‌جی ظاهر شوند؛ زیرا مردم با دیدن قیمت محصولات رده‌بالا، نگاهی به دستگاه‌های رده‌پایین خواهند انداخت. اگر واحد موبایل ال‌جی بتواند برنامه‌هایش را به ‌شکلی درست پیاده‌سازی کند، احتمالا در نهایت به مسیر سوددهی باز خواهد گشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات