صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی گروه فیروزه راه‌اندازی شد

یک‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گروه مالی فیروزه خبر از راه‌اندازی دومین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کشور با مبلغ اولیه ۱۰۰۰ میلیارد ریال داد که پذیره‌نویسی آن از فردا آغاز می‌شود.
تبلیغات

صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی در دنیا با استراتژی‌هایی همچون کمک به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط غیر بورسی تأسیس می‌شوند که خود به سرمایه کافی، دانش مدیریتی یا تکنولوژی‌های جدید برای توسعه‌ی بازار دسترسی ندارند. استراتژی‌های دیگر سرمایه‌گذاری در صندوق‌های خصوصی، وارد کردن شرکت‌های آینده‌دار غیر بورسی به بورس و توسعه‌ی زیرساخت‌های کشورها با سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است.

با تدوین قوانین مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity Fund) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، گروه مالی فیروزه «صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی ثروت‌آفرین فیروزه» را به‌عنوان دومین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی کشور با عمر هفت‌ساله راه‌اندازی می‌کند. گروه مالی فیروزه در سال ۱۳۸۴، با هدف جذب و مدیریت سرمایه‌های داخلی و خارجی در بازار بورس تهران آغاز به کار کرد. این گروه امروز اعلام کرد که پذیره‌نویسی صندوق خصوصی خود را از فردا، دوشنبه مورخ ۱۷ آذر، به‌ مدت ۶ روز کاری آغاز خواهد کرد.

مبلغ اولیه‌ی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی فیروزه ۱۰۰۰ میلیارد ریال است؛ بر همین اساس افراد برای سرمایه‌گذاری باید دست ‌کم ۱ میلیارد ریال، معادل ۱۰۰۰ واحد سرمایه‌گذاری خریداری کنند. همچنین هر فرد در زمان پذیره‌نویسی باید ۳۵ میلیون تومان تحت عنوان ودیعه پرداخت کند؛ مابقی مبلغ پس از انجام اولین سرمایه‌گذاری دریافت خواهد شد. صنایع هدف صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه شامل کشاورزی و دام‌پروری، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، کسب‌وکارهای حوزه لجستیک و بسته‌بندی، صنایع فلزی و معدن و صنعت کاغذ و مقوا می‌شوند.

گروه سرمایه‌گذاری «توسعه صنعتی ایران» گروه فیروزه، صندوق خصوصی خود را در همکاری با شرکت­ سرمایه‌گذاری «سبحان» و شرکت «ترغیب صنعت ایران و ایتالیا»در راستای ارزش‌آفرینی برای سرمایه‌گذاران و پویایی اقتصاد کشور تأسیس کرده است. تمرکز فعالیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی فیروزه بر جمع‌آوری منابع مالی و تخصیص عمده‌ی آن بر سرمایه‌گذاری در سهام/سهم‌الشرکه شرکت‌ها است. این صندوق می‌تواند مانده‌ی وجوه خود را به اوراق بهادار با درآمد ثابت، سپرده‌ها و گواهی سپرده بانکی تخصیص دهد.

علاقه‌­مندان می­‌توانند واحدهای صندوق سرمایه‌­گذاری خصوصی فیروزه را از طریق کارگزاری‌­های عضو فرابورس در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران خریداری کنند. اطلاعات و ضوابط این صندوق در اساسنامه و امیدنامه‌ی آن درج شده است که از طریق نشانی firouzehpe.ir در دسترس قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات