مایکروسافت با عبور از گوگل به سومین برند باارزش دنیا تبدیل شد

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس رتبه‌بندی اینتربرند، ارزش برند مایکروسافت در مقایسه با سال گذشته ۵۳ درصد رشد نشان می‌دهد و اپل همچنان باارزش‌ترین برند دنیا است.
تبلیغات

روز گذشته اینتربرند رتبه‌بندی بهترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که بر اساس آن، افزایش ۵۳ درصدی ارزش مایکروسافت در سال جاری میلادی آن را به برندی ۱۶۶ میلیارد دلاری بدل کرده است؛ این یعنی مایکروسافت از گوگل که رتبه‌ی سوم را دراختیار داشت، عبور و به رتبه‌ی سوم لیست صعود کرده و آمازون با ارزش برند ۲۰۰ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است. طبق این رتبه‌بندی، باارزش‌ترین برند جهان، همچنان اپل با ارزش تقریبی ۳۲۵ میلیارد دلار است که جایگاه خود را نسبت به گذشته حفظ کرده. 

مایکروسافت و آمازون به‌ترتیب ۵۴ و ۶۰ درصد رشد سالانه تجربه کرده‌اند

گوگل اما در مقایسه با سال گذشته کاهش دوپله‌ای رتبه تجربه کرده و ارزش برند آن با کاهش ۱ درصدی، کمی بیش از ۱۶۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود. برخلاف گوگل، آمازون با رشد سالانه‌ی ۶۰ درصدی عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده و به دومین برند باارزش جهان تبدیل شده است. از دیگر برندهای برجسته‌ی فناوری در این رتبه‌بندی می‌توان به سامسونگ در رتبه‌ی ۵، اینتل در رتبه‌ی ۱۲، فیسبوک در رتبه‌ی سیزدهم و اینستاگرام در جایگاه ۱۹ اشاره کرد. 

باید توجه داشت اینتربرند ارزش بازار (Market Cap) شرکت‌ها را نمی‌سنجد، بلکه ارزش برند آن‌ها را تخمین می‌زند. به‌عنوان مثال، ارزش بازار اپل کمی بیش از ۲ تریلیون دلار است؛ درحالی‌که اینتربرند (Interbrand) «ارزش برند» اپل را ۳۲۵ میلیارد دلار تخمین زده است.

به‌صورت کلی، امسال ارزش برند مجموع شرکت‌ها با افزایش رو‌به‌رو بوده و به رقم ۲,۳۳۶,۴۹۱ دلار آمریکا افزایش یافته و نسبت به سال گذشته، رشد ۹ درصدی به خود دیده است. درحالی‌که میانگین رشد ارزش تمام برندها حدود ۱۴ درصد بوده است، ​​برندهای فناوری رشدی ۲۰ درصدی تجربه کرده‌اند.

برند‌های فناوری اکنون ۴۸ درصد از ارزش کل جدول اینتربرند را دراختیار دارند. این رقم در سال ۲۰۱۰ چیزی حدود ۱۷ درصد بود. ۳ برند برتر جدول که همگی شرکت‌های فناوری هستند، ۳۰ درصد ارزش کل جدول را شامل می‌شوند. جالب است بدانید این رقم در سال ۲۰۱۰ چیزی حدود ۱۶ درصد اعلام شده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات