وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد دانش‌آموزان برای حضور در مدارس حق انتخاب دارند و الزامی برای حضور فیزیکی آن‌ها در کلاس‌ها وجود ندارد.
تبلیغات

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد به‌دلیل افزایش تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش‌آموزان، تأکید آموزش و پرورش همچنان بر آموزش حضوری است؛ بااین‌حال، هیچ یک از مدارس دولتی و غیردولتی حق الزام دانش‌آموزان برای حضور در کلاس را ندارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد که تدابیر لازم برای آموزش تلویزیونی و آموزش ازطریق سامانه‌ی شاد فراهم شده است و در این شرایط دانش‌آموزان می‌توانند به اختیار خود یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند. به گفته‌ی حاجی میرزایی، گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا در چند روز نخست سال تحصیلی جدید مشاهده نشده؛ بااین‌حال برای احترام به نگرانی خانواده‌ها حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری شده است.

محسن حاجی میرزایی اذعان داشت که طبق آمارهای تدریجی تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و باقی آن‌ها آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

وی در همین راستا اعلام کرد که تمام خدمات شبکه‌ی آموزش دانش‌آموزی شاد تا دو روز آینده و پس از به‌روزرسانی، دردسترس همگان خواهد بود. به گفته‌ی وزیر آموزش و پرورش، گزارش‌های روز قبل حاکی از برقراری حدود ۵۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات