گوگل پی در هند میزبان امکان پرداخت ازطریق NFC شد

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پی به‌صورت محدود به برخی از کاربران هندی امکان می‌دهد با واردکردن اطلاعات کارت اعتباری خود در این سرویس، پرداخت ازطریق NFC را انجام دهند.
تبلیغات

به‌زودی، گوگل به همه‌ی کاربران هندی سرویس گوگل‌پی (Google Pay) امکان می‌دهد ازطریق کارت‌های بدهی (دبیت کارت) یا کارت‌‌های اعتباری (کردیت کارت)، پرداخت بدون تماس (Contactless Payment) را تجربه کنند. درحال‌حاضر، سرویس گوگل‌پی صرفا پرداخت‌های UPI (رابط پرداخت یکپارچه) را ارائه می‌دهد. پرداخت‌های UPI به کاربران امکان می‌دهد به‌صورت مستقیم پول را به حسابشان در بانک ارسال یا از آن دریافت کنند. به‌منظور انجام این کار، کاربر موظف ‌است شماره‌ی موبایل را وارد یا کد QR را اسکن کند. بااین‌حال، از‌آنجاکه گوگل فرایند آزمایش پرداخت با کارت به ‌روش توکنیزه‌شده را برای تعداد محدودی از کاربران هندی آغاز کرده، این شرایط دستخوش تغییر شده است. 

به‌گزارش رسانه‌ی اندرویدپلیس، در روزهای اخیر شماری از کاربران گوگل Pay در رابط کاربری اپلیکیشن این سرویس گزینه‌ی خاصی برای اضافه‌کردن کارت بدهی یا کارت اعتباری مشاهده کرده‌اند؛ بدین‌ترتیب، اپلیکیشن گوگل‌پی رسما از کارت بدهی یا کارت اعتباری به‌عنوان روش‌های پرداخت پشتیبانی می‌کند.

تا لحظه‌ی نگارش این خبر، قابلیت یادشده برای همه‌ی کاربران دردسترس قرار نگرفته و صرفا برخی از هندی‌ها به آن دسترسی دارند. در هفته‌های اخیر، گوگل قابلیت‌های آزمایشی بیشتری را به‌صورت گسترده‌تر دردسترس تعدادی از مخاطبان قرار داده است. به‌احتمال بسیار زیاد، این قابلیت با اعمال تغییر روی سرورها اعمال می‌شود؛ بنابراین، به به‌روزرسانی خود اپلیکیشن نیازی نیست؛ به‌همین‌دلیل، دستیابی به قابلیت جدید با به‌روزرسانی اپلیکیشن امکان‌پذیر نمی‌شود. نویسنده‌ی رسانه‌ی XDA-Developers می‌گوید آخرین نسخه‌ی گوگل‌پی را روی گوشی‌اش دانلود و نصب کرده؛ اما این قابلیت را مشاهده نکرده است.

از مدتی پیش، گوگل صفحه‌ی پشتیبانی جدیدی نیز در وب‌سایت خود راه‌اندازی کرده است. در این صفحه‌ی پشتیبانی، اهالی مانتین‌ویو توضیح می‌دهند که کاربران چگونه می‌توانند کارت بانکی خودشان را به سرویس گوگل‌پی اضافه کنند. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، این فرایند با واردکردن جزئیات کارت اعتباری (همچون شماره‌‌کارت، تاریخ انقضا و...) در اپلیکیشن انجام می‌شود. به‌علاوه، کاربر باید ازطریق One Time Password فرایند تأیید اعتبار کارت را هم انجام دهد.

پس از واردکردن اطلاعات کارت و تأیید آن، کاربران خواهند توانست در پایانه‌های فروش مجهز به فناوری NFC به‌سادگی فرایند پرداخت را انجام دهند. همچنین امکان پرداخت مستقیم ازطریق روش‌های پرداختی مبتنی‌بر کد QR در فروشگاه‌ها و پرداخت‌های آنلاین در وب‌سایت‌هایی وجود خواهد داشت که از گوگل‌پی پشتیبانی می‌کنند.

نخستین‌بار در ماه سپتامبر سال گذشته‌ (شهریور و مهر ۱۳۹۸)، اخباری درباره‌ی احتمال اضافه‌شدن پشتیبانی از کارت اعتباری به گوگل‌پی شنیدیم. حال حدودا یک سال از آن زمان می‌گذرد و گوگل به‌تازگی روند انتشار آزمایشی قابلیت ذکرشده را آغاز کرده است.

درحال‌حاضر، گوگل صرفا از کارت‌های بدهی و اعتباری Axis و کارت‌های اعتباری SBI صادرشده‌ی Visa پشتیبانی می‌کند و انتظار داریم به‌مرورزمان از کارت‌های اعتباری بانک‌های بیشتری پشتیبانی کند. اهالی مانتین‌ویو در آینده‌ای نزدیک قصد دارند قابلیت جدید گوگل‌پی را برای کاربران بیشتری دردسترس قرار دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات