باشگاه بارسلونا ارز دیجیتال اختصاصی خود را عرضه می‌کند

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
باشگاه فوتبال معروف اسپانیایی به منظور تعامل بهتر با هواداران، رمز ارز خود را با نام BAR عرضه می‌کند.
تبلیغات

امروزه پیشرفت روزافزون تکنولوژی موجب شده تا حتی باشگاه‌های فوتبال هم به روش‌های جدید تعامل و کسب درآمد از هوادارن خود نیاز داشته باشند. پس از معرفی توکن دیجیتال توسط باشگاه ایتالیایی یوونتوس و پاری سن ژرمن فرانسه، باشگاه بارسلونا به‌عنوان آخرین تیم ورزشی ارزشمند در رده‌بندی فوربز، اقدام به معرفی ارز دیجیتال خود می‌کند. بارسا با همکاری شرکت Chiliz، فعال در حوزه‌ی فناوری‌های مالی دیجیتالی، توکن اختصاصی خود را مبتنی بر شبکه‌ی بلاک‌چین عرضه می‌کند. رمز ارز هوداران بارسلونا (BAR) در ابتدا فقط در برنامه‌ی شبکه اجتماعی Socios و وب‌سایت Chiliz عرضه خواهد شد.

الکساندر دریفس مدیرعامل Chiliz و Socios در این رابطه افزود‌: ما از انتشار ارز دیجیتال بارسلونا روی شبکه بلاکچین خود افتخار می‌کنیم. این امر بیانگر چشم اندازی روشن برای اهداف بلند مدت ما در حوزه‌ی تعامل با هواداران است.

Chiliz که سال گذشته ارز دیجیتال خود با نام CHZ را در شبکه‌ی بلاک‌چین مبتنی بر اتریوم عرضه کرده، از چند ماه قبل شبکه‌ی اجتماعی خود را با نام Socios معرفی کرد. Socios مدتی پیش با رسیدن به ۱۰۰ هزار کاربر فعال از فاز آزمایشی خارج شد و به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

کاربران با فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی، به‌عنوان پاداش توکن BAR دریافت می‌کنند. این توکن‌ها قابل فروش یا انتقال نبوده و کاربران تنها می‌توانند از آن برای خرید محصولات و سرویس‌های باشگاه استفاده کنند. البته برنامه‌هایی به منظور ارائه‌ و مبادله‌ی این رمز ارز در صرافی‌ها تا اواسط سال جاری میلادی وجود دارد. با این حال بنابر اعلام مدیران باشگاه، فعلا هواداران بارسلونا و کاربران شبکه‌ی اجتماعی Socios در اولویت قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات