سافت بانک کل سهام خود را از انویدیا، به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار می‌فروشد

شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
سافت بانک قصد دارد کل سهام خود را از انویدیا به ارزش ۳.۶میلیارد دلار بفروشد. پیش‌تر نیز این احتمال از سوی سافت بانک مطرح شده بود.
تبلیغات

سافت بانک اعلام کرد قصد دارد کل سرمایه‌ی ۳.۶۳ میلیارد دلاری خود در شرکت انویدیا را بفروشد. پیش‌تر نیز احتمال فروش سهام انویدیا توسط سافت بانک مطرح شده بود. 

سافت بانک یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران انویدیا بود، ولی در برنامه‌ی خود برای فصل سوم سال مالی ۲۰۱۹ در دهم ژانویه‌ اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را به فروش برساند. ارزش سهام سافت بانک در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ برابر با ۱۰ دی‌ماه در حدود ۳۹.۸میلیارد ین یا رقمی درحدود ۳.۶ میلیارد دلار بود.

باتوجه به شرایط اقتصادی  چین و افت ارزش سهام انویدیا در فصل چهارم سال ۲۰۱۸ میلادی که گزارش آن اواخر ماه گذشته منتشر شد، همچنین باتوجه به بروز مشکلاتی در فروش کارت‌های جدید RTX ، ظاهرا تصمیم سافت بانک، ضربه‌ی مالی دیگری برای انویدیا خواهد بود. براساس گزارش CNBC، طی چهار ماه گذشته، تقریبا ارزش سهام انویدیا به نصف رسیده است. همچنین تحلیلگران بازار هشدار داده‌اند که این احتمال وجود دارد که انویدیا به‌دلیل کاهش تقاضای تراشه‌ی ارزرمزنگاری شده نیز با مشکلات و ضربات مالی جدیدی رو‌به‌رو شود.

انویدیا، تنها شرکت فناوری نیست که به‌دلیل جنگ تجاری چین، با چنین شرایطی رو‌به‌رو شده است. اپل نیز، پیش‌بینی در آمد مالی فصل اول سال ۲۰۱۹ میلادی خود را در تاریخ 2 ژانویه ، به‌دلیل مشکلات اقتصادی چین و کاهش میزان فروش گوشی‌های آیفون در بازار چین، کمتر از حد پیش‌بینی شده قبلی درنظر گرفت.  

سافت بانک در شرکت‌های فناوری دیگری ازجمله اوبر، WeWork، ARM Holdings و Slack سرمایه‌گذاری کرده است. شایان ذکر است در زمان انتشار این گزارش ارزش سهام انویدیا ۳ درصد رشد داشته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات