پیش فروش اکسدوس 1، گوشی بلاک‌چین اچ‌تی‌سی آغاز شد

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فروش گوشی جدید مبتنی بر بلاک‌چین اچ‌تی‌سی با نام Exodus 1 از امروز آغاز شد؛ اما تنها با پرداخت ارزهای رمزپایه می‌توان نسبت به خرید آن اقدام کرد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اکسدوس ۱، نخستین گوشی مبتنی بر بلاک‌چین خود را برای خرید در دسترس قرار داده است؛ اما نکته‌ی جالب توجه این است که مشتریان تنها با پرداخت بیت‌کوین یا اتریوم می‌توانند این گوشی را خریداری کنند.

گوشی بلاک‌چین جدید اچ‌تی‌سی از طریق وب‌سایت این شرکت به فروش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که در تاریخی نامعلوم در آذر یا دی (ماه دسامبر) به دست مشتریان برسد. علاقه‌مندان همین حالا می‌توانند اکسدوس ۱ را با قیمت ۰.۱۵ بیت‌کوین (۹۵۹ دلار) یا ۴.۷۸ اتریوم (۹۶۵ دلار) سفارش دهند.

اچ‌تی‌سی پروژه‌ی اکسدوس را با هدف ساختن یک گوشی هوشمند بهینه‌شده برای وب غیرمتمرکز توسعه داده است. این شرکت بر این باور است که با گنجاندن فناوری بلاک‌چین، می‌تواند امنیت داده‌های گوشی را افزایش دهد و تراکنش‌های ایمن‌تر موبایل را نیز امکان‌پذیر کند. اچ‌تی‌سی همچنین امیدوار است که با افزایش تعداد شرکت‌هایی که از بلاک‌چین استفاده می‌کنند، از مزایای این فناوری بهره‌مند شود.

فیل چن، مدیر ارشد واحد غیرمتمرکز اچ‌تی‌سی در بیانیه‌ی این شرکت می‌گوید:

از عرضه‌ی نخستین گوشی هوشمند اندرویدی توسط اچ‌تی‌سی و آغاز انتشار بیت‌کوین و بلاک جنسیس [نخستین زنجیره‌ی یک زنجیره‌ی بلوکی] تقریبا ۱۰ سال می‌گذرد. ما بر این باوریم که برای آن‌که سرمایه‌های دیجیتال و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به پتانسیل خود دست پیدا کنند، موبایل باید نقطه‌ی اتکای توزیع باشد.
HTC Exodus 1

از جمله دیگر رقبای حاضر در عرصه‌ی ساخت گوشی مبتنی بر بلاک‌چین می‌توان به شرکت سیرین لبز اشاره کرد که چندی پیش دست به معرفی یک گوشی زد.

اکسدوس ۱ برای امنیت بیشتر از فضای حفاظت‌شده‌ای روی دستگاه بهره می‌گیرد که از سیستم‌عامل اندروید مجزا شده است. این فضای ایمن حاوی کلید‌های رمزنگاری کاربر خواهد بود که می‌تواند شامل ارزهای مجازی یا توکن‌ها باشد. علاوه بر این، یک روش بازیابی جدید نیز برای این داده‌های رمزنگاری وجود دارد تا در صورتی که گوشی از کار بیفتد، به سرقت رفته یا گم شود، کاربر داده‌های خود را از دست ندهد.

اچ‌تی‌سی همزمان با عرضه‌ی گوشی جدید بلاک‌چین خود از توسعه‌دهندگان و رمزنویسان می‌خواهد تا روش‌هایی را برای بهبود طراحی و امنیت پیشنهاد دهند. این شرکت همچنین در حال کار روی یک رابط برنامه‌نویسی نرم‌افزار است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های مرتبط با رمزنگاری خود را برای این گوشی طراحی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات