اسلک سال آینده سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه می‌کند

یک‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ اسلک، فعال در حوزه‌ی خدمات کسب‌وکار و برنامه‌ریزی پروژه، در حال برنامه‌ریزی برای یک عرضه‌ی عمومی سهام در سال ۲۰۱۹ است.
تبلیغات

وال استریت ژورنال در گزارشی ادعا کرده است که Slack درحال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی عمومی سهام در سال ۲۰۱۹ است. طبق این گزارش، ipo اسلک در نیمه‌ی اول سال آینده‌ی میلادی انجام خوهد شد. البته مدیران و سخنگویان این شرکت هیچ پاسخی به شایعات و اخبار مطرح‌شده نداده‌اند.

اسلک حدود یک ماه پیش تایید کرد که سرمایه‌ای در حدود ۴۲۷ میلیون دلار جذب کرده است. این سرمایه، در سری H جذب‌ سرمایه‌ی شرکت به آنها پرداخت شده و ارزش این استارتاپ را به بیش از ۷ میلیارد دلار رسانده است. با جذب چنین سرمایه‌هایی که تاکنون به بیش از یک میلیارد دلار رسیده‌اند، عرضه‌ی عمومی سهام این استارتاپ موفق آن‌چنان دور از ذهن نبود.

یکی از اقداماتی که چنین شرکت‌هایی پیش از عرضه‌ی عمومی سهام انجام می‌دهند، عقد قرارداد با یک متعهد خرید اوراق بهادار یا Underwriter است. این شرکت‌ها تمامی اوراق عرضه‌شده را خریده و سپس به‌صورت عمومی عرضه می‌کنند. با این کار، ریسک فروش نرفتن اوراق از بین می‌رود. اسلک هنوز قراردادی در این زمینه امضا نکرده، اما آن را در برنامه‌های کوتاه‌مدت خود قرار داده است.

در چند سال اخیر، بازار عرضه‌های عمومی سهام بسیار داغ بوده و شرکت‌های متعددی IPOهای بزرگ برگزار کرده‌اند. از این میان می‌توان شرکت‌هایی همچون دراپ‌باکس، داکوساین، اسپاتیفای و سانوس را نام برد. در این میان اسلک یکی از باارزش‌ترین شرکت‌ها به حساب می‌آید.

البته یکی دیگر از عرضه‌های عمومی سهام که شانس بالایی برای آن در نظر گرفته می‌شد، شرکت مالک اسنپ‌چت یعنی Snap بود. این شرکت تاکنون به‌عنوان یک شرکت عمومی فعالیت خوبی نداشته است. سهام آنها با ارزش ۱۷ دلار عرضه شد و امروز به ۸.۵۱ دلار رسیده است. البته اسلک درحال حاضر بیش از ۳ میلیون کاربر پولی دارد و همین مسیر به سمت سودآوری، نکته‌ای است که سرمایه‌گذاران را به‌سمت آنها جذب می‌کند.

اسلک در چند وقت اخیر فعالیت‌هایی جدی برای رشد سریع داشته است. آنها دستیار هوشمند ایمیل یعنی Astro را خریداری کردند. فعالیت‌های دیگر برندسازی و بهبود ارتباط با مشتریان نیز همیشه در دستور کار این شرکت بوده است و به‌نظر می‌رسد عرضه‌ی عمومی سهام، قدم بعدی برای رشد هرچه بیشتر این سرویس B2B باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات