کاهش حجم تولید تراشه حافظه توسط سامسونگ، به‌دلیل کاهش تقاضا در سال ۲۰۱۹

جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
به‌گزارش بلومبرگ، باتوجه به کاهش تقاضا، سامسونگ قصد دارد تا حجم تولید تراشه‌ی حافظه‌ی خود را در سال ۲۰۱۹ کاهش دهد.
تبلیغات

آخرین گزارش منتشر‌شده از سوی بلومبرگ حاکی از آن است که سامسونگ الکترونیکس قصد دارد با توجه به کاهش تقاضای بازار، سال آینده‌ی میلادی، میزان تولید تراشه‌ی حافظه‌ی خود را به‌شدت کاهش دهد. 

بزرگترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های NAND و DRAM، قصد دارد در حدود ۲۰ درصد تولید تراشه‌‌ی DRAM و در حدود ۳۰ درصد حجم تولید تراشه‌ی NAND را در سال آینده‌ی میلادی کاهش دهد. همان‌طور که گفته شد، علت این تصمیم‌گیری سامسونگ کاهش تقاضای بازار است. 

Samsung V-NAND SSD

Samsung، به‌همراه شرکت‌ کره‌ای اس‌کی هاینیکس (SK Hynix)‌ و شرکت میکرون تکنولوژی (Micron Technology)، بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه‌ی حافظه‌های DRAM و NAND هستند و بیشترین حجم تولید تراشه‌های حافظه‌ی بازار توسط این سه شرکت تامین می‌شود. سامسونگ در ابتدای سال جاری میلادی پیش‌بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۸، حجم تولید تراشه‌‌ی DRAM، در حدود ۲۰ درصد و حجم تولید تراشه‌ی NAND در حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. پیشتر گفته شده بود که سامسونگ تولید حافظه NAND را در کارخانه چین افزایش می‌دهد

ولی ظاهرا، گزارش‌های وضعیت بازار خبر از افت فروش تراشه‌ی شرکت KLA-Tencor را در اوایل ماه جاری تایید می‌کنند. این وضعیت می‌تواند چالش‌های زیاد و شرایط بحرانی برای این شرکت که تازه دو سال است وارد صنعت تولید تراشه شده است، ایجاد کند. چایم سیگل، یکی از تحلیلگران Elazar Advisors معتقد است: 

بسیاری از تولیدکنندگان بازار، نگران سیکل بعدی فروش خود در بازار هستند. کم‌شدن حجم تولید می‌تواند روی قیمت‌گذاری محصول تاثیرگذار باشد. با عقب کشیدن اپل از چرخه‌ی تقاضا، تولید و عرضه‌ی تراشه‌ی NAND، بیش از حد نیاز بازار است. از سوی دیگر حافظه‌ی SSD نیز با آن سرعتی که انتظار می‌رفت، عرضه نشد. 
تراشه حافظه NAND سامسونگ

پیش از ارائه‌ی گزارش سه‌ماهه‌ی چهارم، به‌نظر می‌رسد که سهم بازار شرکت رقیب سامسونگ یعنی شرکت میکرون، در تولید تراشه‌ی حافظه، در حدود ۳ درصد بیشتر از سامسونگ است. سهم بازار شرکت‌های وسترن دیجیتال و سیگیت نیز در حدود یک تا ۲ درصد افزایش یافته است. پیشتر گفته شده بود که  قیمت حافظه RAM و SSD سال ۲۰۱۹ کاهش شدیدی خواهد داشت.  کینگای چان، تحلیلگر Summit Insights Group، معتقد است:

چنین گزارش‌های خبری، در کوتاه‌مدت به نفع شرکت‌هایی همچون میکرون و وسترن‌دیجیتال تمام خواهد شد. با این وجود، هنوز نیاز هست تا افت قیمت تراشه‌های حافظه‌ی DRAM و NAND در فصل های آتی پایش شود. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات