ارزش بازار آمازون از یک تریلیون دلار عبور کرد

سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
ارزش بازار آمازون از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد تا شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری طلایه‌دار رکوردشکنی از نظر عبور از مرز یک تریلیون دلاری باشند.
تبلیغات

ارزش بازار آمازون نیز از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد. آمازون دومین شرکت آمریکایی است که پس از اپل به ارزش یک تریلیون دلاری دست پیدا می‌کند. اپل پس از ارائه‌ی گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی و در اثر عملکرد خوب خود، شاهد افزایش سهام شد و به عنوان اولین شرکت آمریکایی تاریخ، به ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار دست پیدا کرد. 

سهام غول تجارت الکترونیک با افزایشی دو درصدی همراه شد و از این‌ رو ارزش هر سهم این شرکت به ۲٬۰۵۰.۵۰ دلار رسید. Amazon برای رسیدن به ارزش بازار یک تریلیون دلاری نیازمند ارزشی معادل ۲٬۰۵۰.۲۷ دلار برای هر سهم خود بود، حال آنکه هر سهم آن به رقمی بالاتر از میزان مورد نیاز دست یافت. در حال حاضر آمازون ۴۸۷٬۷۴۱٬۱۸۹ سهم دارد.

همان‌طور که اشاره کردیم، Apple ابتدای ماه آگوست و پس از انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال جاری از مرز یک تریلیون دلاری عبور کرد. آمازون موفق شد تا تنها پس از پنج هفته، به باشگاه یک تریلیون دلاری‌ها بپیوندد. 

دو شرکت آمازون و اپل در یک سال اخیر رقابت شانه به شانه‌ای برای رسیدن به مرز یک تریلیون دلاری داشتند؛ اما اپل در این رقابت بسیار زودتر از آمازون موفق به عبور از ارزش یک تریلیون دلاری شد، حال آنکه آمازون در ماه جولای و پس از روز پرایم از مرز یک تریلیون دلار عبور کرد. آمازون در روز پرایم بزرگ‌ترین فروش این روز در تاریخ این شرکت را تجربه کرد و همین امر دستمایه‌ی افزایش ارزش سهام آن شد. 

ارزش سهام آمازون طی سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش ۷۰ درصدی را تجربه کرده و در طول ۱۲ ماه اخیر بیش از دو برابر رشد داشته است. برای درک رشد بی‌نظیر ارزش سهام آمازون باید نگاهی به میانگین رشد ارزش سهام لیست S&P 500 داشته باشیم که تنها ۸ درصد در سال جاری میلادی و ۱۶ درصد طی ۱۲ ماه اخیر رشد کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات