پیش‌بینی فروش ۳۹.۸ تا ۴۳.۳ میلیونی آیفون در فصل سوم سال مالی ۲۰۱۸

دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۸، بین ۳۹.۸ میلیون تا ۴۳.۳ میلیون گوشی آیفون فروخته است.
تبلیغات

اپل قصد دارد روز سه‌شنبه، پس از پایان کار بازار سهام، گزارش فروش سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۱۸ خود را منتشر کند. طبق سنت قدیمی، معمولا کوپرتینونشین‌ها حدود ساعت ۵ بعدازظهر به وقت محلی گزارش خود را ارائه می‌دهند.  

به‌موازات، تحلیل‌گران بازار هم باتوجه‌به داده‌های آماری درصدد پیش‌بینی وضعیت گزارش فروش فصل سوم مالی اپل هستند. لازم به ذکر است سه‌ماهه‌ی مالی از ماه آوریل تا ژوئن (‌اواسط فروردین‌ماه تا اواسط تیرماه)‌ در نظر گرفته می‌شود. 

اپل

معمولا روند فروش گوشی‌های آیفون اپل، در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی نسبت به سایر فصل‌ها کمتر می‌شود. یکی از دلایل کاهش فروش گوشی‌های آیفون در این دوره‌ی سه‌ماهه، انتظار خریداران برای فرا‌رسیدن ماه سپتامبر (شهریورماه) و خرید محصولات جدید اپل است. ظاهرا در بازه‌ی زمانی تابستان، خریداران پول لازم برای خرید گوشی آیفون جدید را پس‌انداز می‌کنند و در فصلی که گوشی‌های جدید به بازار عرضه می‌شود و حتی گوشی‌های قبلی قیمت ارزان‌تری پیدا می‌کند، خرید می‌کنند. در نتیجه، وضعیت فروش اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی که عموما مدل‌های جدید هم به بازار آمده‌اند، رونق پیدا می‌کند. البته سال گذشته به‌دلیل تأخیر در عرضه‌ی آیفون ۱۰، وضعیت بازار فروش آیفون دستخوش تغییراتی شد؛ ولی در کل سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات بهترین فصل فروش برای کوپرتینونشین‌ها است. 

براساس گزارش اخیر ۱۷ تحلیلگر بازار که ۱۰ نفر از آن‌ها در وال‌استریت ژورنال مشغول فعالیت هستند، انتظار می‌رود اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی، بین ۳۹.۸ میلیون تا ۴۳.۳ میلیون گوشی آیفون به فروش رسانده باشد. فروش میانگین ۴۲.۵ میلیون دستگاه، به‌معنی افزایش فروش ۲.۴ درصدی در هر سال نسبت به سال قبل است. در اخبار قبلی هم ذکر شده بود که اپل به اهداف خود در 3 ماهه‌ی سوم سال جاری رسیده است.  

اپل

یکی دیگر از مواردی که موردتوجه تحلیل‌گران قرار دارد، میانگین قیمت فروش آیفون است. به گزارش اپل، میانگین قیمت فروش گوشی‌های آیفون در سه‌ماهه‌ی گذشته، ۷۲۸ دلار بود که از رقم پیش‌بینی‌شده باتوجه‌به نرخ رشد فروش سالانه بیشتر شد. در اصل قیمت میانگین فروش باید ۶۵۵ دلار می‌شد که به ۷۲۸ دلار افزایش یافت. اعداد و ارقام نشان می‌دهد علاوه‌بر اینکه هر سال فروش گوشی‌های آیفون نسبت به سال قبل بهتر می‌شود؛ اپل توانسته در دهمین سالگرد تأسیس خود، فروش خوبی برای آیفون ۱۰ به ثبت برساند. گفتنی است کوپرتینونشین‌ها تمرکز خاصی روی فروش سرویس‌ و خدمات نیز دارند، درآمد سه‌ماهه‌ی آخر در این بخش با ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل، به ۹.۱۹ میلیارد دلار رسید.

همچنین Apple توانست در سه ماه‌ی گذشته، ۹.۱ میلیون آیپد به فروش برساند. گزارش روز سه‌شنبه مشخص خواهد کرد که آیا آیپدهای فروخته‌شده مدل ۹.۷ اینچی جدید اپل (۲۰۱۸) با قلم اپل که قیمت آن از ۳۲۹ دلار آغاز می‌شود، بوده‌اند یا خیر. هرگونه وضعیت فروش در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی در گزارش روز سه‌شنبه اپل مشخص خواهد شد. براساس اظهارات تیم کوک، مدیرعامل اپل، فروش گجت‌های پوشیدنی نیز حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. گزارش اخیر Canalys ادعا می‌کند که  ۳.۵ میلیون اپل واچ در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی به بازار عرضه شده است که افزایش ۳۰ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. در گزارش چند روز قبل آمده بود که اپل در سه‌ماهه‌ دوم ۳.۵ میلیون دستگاه اپل‌واچ به فروش رسانده است

در حال حاضر، اپل اولین شرکت تریلیون دلاری است و به گزارش بورس روز جمعه، ارزش اپل نزدیک به ۹۴۲ میلیارد دلار است. اگر کوپرتینونشین‌ها بتوانند فروش خوبی در بخش گوشی‌های آیفون داشته باشند، قیمت میانگین فروش آن‌ها بالا رفته و سود و درآمد بیشتری برای خود رقم خواهند زد و اعداد جادویی بزرگ‌تری را به ثبت خواهد رساند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات