رشد ۱۶.۱ درصدی سود عملیاتی ال جی در فصل دوم سال ۲۰۱۸

شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اعلام شرکت ال جی، سود عملیاتی فصل دوم سال ۲۰۱۸، رشد ۱۶.۱ درصدی داشته است که کمتر از رقم پیش‌بینی شده توسط تحلیل‌گران بازار است.
تبلیغات

روز گذشته شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد که سود عملیاتی این شرکت در ماه‌های آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) حدود ۱۶.۱ درصد افزایش یافته است. این رقم رشد در حالی از سوی ال‌جی مطرح می‌شود که تحلیل‌گران بازار انتظار رقم بالاتری داشتند و معتقدند به دلیل افزایش هزینه‌های بازاریابی ال‌جی برای محصولات جدیدی همچون تلویزیون، گوشی‌ هوشمند و لوازم خانگی، سود عملیاتی این شرکت کمتر از حد انتظار شده است.

ال‌جی الکترونیکس به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ تلویزیون در جهان، بعد از سامسونگ الکترونیکس قرار دارد. ال جی توانسته است، سودی برابر ۶۹۱.۱۱ میلیون دلار برای خود رقم بزند که این عدد کمتر از میانگین سود پیش‌بینی شده توسط ۱۰ تحلیل‌گر تامسون رویترز است. میانگین سود پیش‌بینی شده تحلیل‌گران برای ال‌جی رقمی برابر با ۷۴۱ میلیون دلار بود که عملا ال‌جی نتوانست این پیش‌بینی را به واقعیت تبدیل کند.

ال‌جی اعلام کرده بود که به دلیل فروش خوب تلویزیون هوشمند خود، از ماه‌ ژانویه (دی‌ماه) تا مارس ( اسفندماه)، توانسته بالاترین سود را طی ۹ سال گذشته برای خود رقم بزند. تحلیل‌گران هم بر اساس همین اطلاعات، وضعیت سود سه‌ماهه‌ی بعدی این شرکت را پیش‌بینی کرده بودند. گفتنی است در پایان سال ۲۰۱۷، ال جی با در اختیار  داشتن ۳۳ درصد سهم بازار تلویزیون‌های پرچمدار در رتبه‌دوم قرار گرفت. درآمد ال جی در همان بازه‌ی زمانی یک سال قبل، با رشد ۳.۲ درصدی به ۱۳ میلیارد دلار رسید که قابل مقایسه با رقم میانگین تخمین زده شده توسط تحلیلگران برابر ۱۴ میلیارد دلار است.

ال‌جی جزئیات بیشتری درباره‌‌ی گزارش مالی ماه‌های آوریل (فروردین‌ماه) تا ژوئن(خردادماه) مطرح نکرده است و در نهایت قصد دارد آمار کلی را تا پایان ماه جولای (تیرماه) اعلام کند. روز گذشته، پس از انتشار این خبر، ارزش سهام ال‌جی  ۲.۷ درصد کاهش یافت که قابل مقایسه با افزایش ۰.۷ درصدی فروش در بازار گسترده‌تری است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات