شیائومی درصدد ورود به بازار آمریکا است

پنج‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نایب رئیس شرکت چینی شیائومی در خصوص برنامه‌های آینده‌ی این شرکت گفته است که به بهبود وضع موجود و ورود به بازار آمریکا امیدوار است.
تبلیغات

شیائومی قصد دارد تا سال آینده وارد بازار آمریکا شود. این خبر را وانگ شیانگ، نایب رئیس این شرکت در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرده است. به گفته‌ی وی، بازار آمریکا «بسیار جذاب» است و شیائومی دستگاه‌های جدید خود را با در نظر گرفتن سازگاری با شبکه‌های این شرکت توسعه خواهد داد.

شیانگ ضمن اشاره به این مسئله که نمایندگان شیائومی هنوز به توافق نهایی با اپراتورهای آمریکایی نرسیده‌اند، ابراز امیدواری کرده است که در آینده‌ی نزدیک بتواند گام‌های مثبتی را در این زمینه بردارد. اگر این مهم به حقیقت بپیوندد، شیائومی به بازاری راه پیدا خواهد کرد که شرکت‌های چینی رقیب از آن اخراج شدند.

مجلس سنای آمریکا به اپراتورهای این کشور پیشنهاد کرده بود که قراردادهای خود با هواوی را پاره کنند. دیگر تولیدکننده‌ی مطرح چینی یعنی زدتی‌ای نیز پس از تخطی از توافق‌های به عمل آمده تا مرز بسته شدن پیش رفت و در نهایت نیز موفق به همکاری با سران آمریکایی نشد.

با اینکه وضعیت سیاسی بین چین و آمریکا همچنان باعث بروز تنش‌های اقتصادی بین دو کشور می‌شود، شیانگ اذعان داشته است که نسبت به آینده خوش‌بین است. او ضمن بیان این نکته، بر روابط مثبت بین شیائومی و کوالکام، تولیدکننده‌ی آمریکایی تراشه و شرکت مادر گوگل، یعنی آلفابت تأکید کرد. البته دلیل بخشی از این تأکید را می‌توان سابقه‌ی کار آقای شیانگ به عنوان مسئول امور کوالکام در چین دانست. وی در سمت قبلی در واکنشی نسبت به تحریم‌های چین توسط آمریکا کفته بود که این مسائل به آن‌ها ارتباطی پیدا نمی‌کند.

تلاش‌های شیائومی برای ورود به بازارهای بیشتر تا کنون نتیجه‌بخش بوده است و این شرکت توانسته است در هند، بالاتر از سامسونگ، خود را به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی گوشی هوشمند معرفی کند. این شرکت در دو سال اخیر رسما به بازارهای فرانسه و ایتالیا نیز ورود پیدا کرده است که این موضوع به شیائومی کمک می‌کند که بخشی از بازار چین را که به گوشی‌های ارزان شرکت‌های رقیب واگذار کرده است، از این طریق جبران کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات